احمد مهدوی ابهری: نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به میزان کشورهای منطقه آزاد شود

ابهرآنلاین: دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی گفت: اگر قرار است نرخ خوراک پتروشیمی‌ها آزاد شود باید مانند قیمت منطقه تا حدودی زیر قیمت سایر کشورها تعیین شود تا زمینه برای سودآوری و جذب سرمایه در این صنعت پرمزیت فراهم شود.

احمد مهدوی ابهری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص جایگاه منابع گازی کشور نسبت به سایر کشورها گفت: صنعت پتروشیمی به عنوان یک مزیت برای اقتصاد کشور مطرح است و منابع غنی ایران نسبت به کشورهایی چون عربستان و قطر از جایگاه قابل توجه و مناسبی برخوردار است.پتروشیمی
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی تصریح کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه، تا سال ۹۴ باید ۱۰۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی در کشور تولید شود که این میزان تولید در حال حاضر از ۴۲ میلیون تن تجاوز نمی کند.
وی افزود: برای رسیدن به این هدف نیاز به جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در صنعت پتروشیمی کشور هستیم و برای رقابت با سایر کشورها نمی توان قیمت خوراک پتروشیمی ها را افزایش داد، چرا که این اتفاق خروج سرمایه به سایر کشورها را به دنبال خواهد داشت.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی اضافه کرد: برای رقابت با سایر کشورها و نیز گسترش صنعت پتروشمیی در کشور باید قیمت منطقی را برای خوراک پتروشیمی ها در نظر بگیریم.
وی افزود: سرمایه گذار همیشه به دنبال سرازیر کردن سرمایه خود به جایی است که امنیت و سود داشته باشد و بالا رفتن قیمت خوراک نسبت به قیمت منطقی، جذب سرمایه را با مشکل مواجه می کند.
مهدوی ابهری در خصوص نحوه تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها گفت: اگر قرار است تعیین نرخ به قیمت آزاد باشد باید مانند قیمت منطقه و تا حدودی زیر قیمت سایر کشورها، خوراک به پتروشیمی ها داده شود تا زمینه برای سودآوری و جذب سرمایه در این صنعت پرمزیت کشور فراهم شود.
انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =