صنایع ایران باید به فناوری نوین مجهز شوند

ابهرآنلاین: نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع فعال برای تولید کالاهای با کیفیت به منظور ورود به بازارهای جهانی، باید به دانش و فناوری های روز مجهز شوند.

محمدرضا خان محمدی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: صنایع ایران کهنه شده اند و کالاهای تولیدی قابل رقابت در بازارهای جهانی نیست.خانمحمدی2
وی ادامه داد: صاحبان صنایع ایران باید به سوی استفاده از دانش روز حرکت و تولید فناوری را جایگزین سرمایه در گردش کنند.

وی یادآوری کرد: باید در صنایع کشور فضای علمی حاکم باشد و سرمایه برای توسعه جایگزین سرمایه در گردش شود.

خان محمدی اظهار کرد: درصورتی که بنا باشد صنعتی بتواند هر ساله علاوه بر تولید محصولات، سرمایه نیز ایجاد کند، آن صنعت باید مولد باشد.

نماینده ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع ایرانی باید به دانش روز دسترسی پیدا کنند و از توان و استعداد بالای متخصصان و کارشناسان داخلی برای ارتقای فناوری موجود در کشور بهره بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: باید زمینه کار با فناوری های نوین در صنایع را ایجاد کرد، ولی این موضوع دلیلی برای حذف چتر حمایتی سرمایه در گردش از صنایع و واحدهای تولیدی نیست.

خان محمدی ادامه داد: باید مدیریت شده در این عرصه گام برداشت و در برنامه زمانی بلند مدت صنایع نوین را با صنعت کهنه امروزی جایگزین کرد.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشکل کنونی صنایع کشور بحث چند سال اخیر نیست، این مشکلات را نتیجه مسائلی خواند که ۲۰ سال قبل رخ داده و اکنون بروز کرده است.

انتهای پیام /

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =