اولین نشست مطبوعاتی شهردار ابهر برگزار شد

ابهرآنلاین: اولین نشست مطبوعاتی شهردار ابهر در روز نهم آبان ماه با حضور نمایندگان رسانه های ابهر برگزار شد، گزارش این نشست به صورت مبسوط در سایت شهرداری ابهر آمده است که عینا در زیر تقدیم میگردد. متاسفانه به علت ضیق وقت امکان ویرایش میسر نشد.

شهردار- نشست مطبوعاتی

شهردار ابهر در این مراسم با عرض سلام و ادب و احترام به اصحاب رسانه و خبر رسانی اولین نشست خبری را چنین آغاز کرد .

گرامی می داریم ایام ۱۳ آبان روز تسخیر لانه جاسوسی ،وقتی دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی را تسخیر کردند و اعلام کردند ،ظرف چند روز گذشته این ادعا به جهانیان ثابت شد و جهان متوجه لانه جاسوسی آمریکا در جهان شدند و شنود مکالمات تلفنی رهبران جهان گواه این ادعاست . این روز پر از حوادث تلخ و شیرینی هاست که دوستان خود واقفند .

شهر ما باید آماده یک زندگی خوب برای شهروندان باشد . اصالت وجودی شهر و پدیده های آن مثل شهر و شهرداری با هم در ارتباطند تا یک محیط شاداب را برای شهروندان محیا کنند . ما برای اینکه بتوانیم خدمات پیشتری به شهروندان بدهیم ، شهر را به چهار ناحیه تقسیم و خدمات را به نزدیکترین محل زندگی مردم خواهیم رساند .نواحی چهار گانه شامل ناحیه شریف آباد،شناط،حسین آباد و بخش مرکزی خواهد بود . برای هر یک از نواحی مدیران جداگانه و معاونت های خدمات شهری ،عمرانی و فضای سبز تعریف و تمام امورات مربوط به آن ناحیه به غیر از صدور دفترچه ساختمانی و پرداخت عوارض در همان ناحیه انجام خواهد شد . در هر ناحیه محلی را تحت عنوان سرای محله در نظر خواهیم گرفت تا محلی برای تبادلات فرهنگی شهروندان فراهم شود . برای هر ناحیه یک چمن مصنوعی در نظر خواهیم داشت همچنین برای هر ناحیه در ابعاد مختلف پارک های محله ای و یک فقره بازار روز هم برای جلوگیری از سد معبر و ازدحام دست و فروشان و هم برای دسترسی آسان مردم به بازار در نظر خواهیم داشت .

از اردیبهشت ۹۳ طرح بزرگ نهضت آسفالت برای تمام نواحی از هم اکنون در دستور کار شهرداری است و طی مدت باقی مانده تا آن زمان کلیه معابر نیاز به آسفالت باید جدول گذاری ،زیرسازی اساسی و اصولی و تایید صلاحیت شده از سوی مراجع آزمایشگاهی باشد .بنابراین  رویکرد شهرداری یک رویکرد محله محوری خواهد بود .بهیود وضعیت آرامستان ها توجه ویژه به گلزار شهداء و ایجاد فضای معنوی در آرامستان ها ،بهسازی ورودی های شهر ،ایجاد دروازه قرآن در ورودی های شهر جهت ایجاد روح معنویت در مسافران در مبادی ورودی و خروجی شهر ،بحث مرمت و بهسازی میادین ،بهسازی المان های میادین ،بهسازی بلوار منابع طبیعی و ایجاد مبلمان مناسب در آن همچنین نورپردازی مناسب و در کل ایجاد محیطی نشاط انگیز برای شهروندان جهت گذراندن اوقات فراغت در بلوار منابع طبیعی در دستور کار جدی ما قرار دارد .

در باب پروسه سرمایه گذاری ۱۳ مورد پروژه های قابل سرمایه گذاری شهرداری از طریق جراید آماده اطلاع رسانی و ارائه به سرمایه گذاران است ،دبیرخانه ای در شورای شهر برای پیگیری درآمدها از مرکز استان و کشور تشکیل شده که کار نوع و مفیدی است و در جذب اعتبارات ملی و استانی برای شهر و شهرداری یقیناً مفید فایده خواهد بود .

قاسم پور ضمن تاکید بر اینکه تمامی موارد قید شده مو به مو اجرایی خواهد شد ادامه داد : انشاا… ترتیبی داده خواهد شد تا هر از چندی یکبار با اصحاب رسانه از پروژه ها بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت کارها قرار بگیرید .

با توجه به اینکه سرانه شهر ابهر در حد پایینی قرار دارد بنابراین همت ،کوشش ،تلاش مضاعف شهرداری را در پیشبرد امورات عمرانی ،شهرسازی طلب می کند . وی در پایان سخنان خاطر نشان کرد : به غیر ردیف های بودجه ی شهرداری بنده از آنجایی که اعتقاد راسخی به ردیف توکل به خدا دارم با استعانت ائمه اطهار(ع) بسیاری امورات را با این ردیف پیش خواهم برد .

در ادامه : شهردار ابهر به سوالات مختلف خبرنگاران چنین پاسخ داد :

آقای علی مظفری به نمایندگی از روزنامه های سراسری ضمن قدردانی از زحمات شهردار سابق ، برنامه های ارائه شده شهردار محترم را خوب اما مستلزم هزینه بالایی عنوان و سوال خود اینگونه عنوان کرد ،از زمانی را که شهرداری را آقای قاسم پور تحویل گرفت ، شهرداری چقدر درآمد و بدهی داشت ؟

شهردار ابهر در پاسخ گفت : ناحیه بندی جزء اصولی ترین کارها بوده و در طرح تفصیلی نیز پیش بینی شده و با این کار به جایی اینکه مردم به ما رجوع کنند ،ما به مردم رجوع می کنیم . در باب درآمد هر چند مایل نیستم در این فضا وارد شوم اما به همین حد بسنده می کنیم عدد منفی است .

در ادامه منصوری خبرنگار روزنامه زنگان با اشاره به طرح تعریض خیابان امام خمینی سوال کرد از بودجه مقرر اختصاصی برای این خیابان از سوی استانداری و وزارت راه و شهرسازی به چه میزان داده شده است ؟ قاسم پور اینگونه جواب داد به توجه به اینکه این پروژه قالب نیمه ملی دارد و به صورت مشارکتی یک و سوم از سوی استانداری ،وزارت راه و شهرسازی و شهرداری در دست اجراء است برای سال ۹۱ مبالغی از سوی وزارت خانه پرداخت و به تبعه آن پلاک های توافق و تملک گردیده ولی از سوی استانداری مبالغی پرداخت نشده است .

خبرنگار ندای ابهر سه سوال در مورد برخی پرونده های کمیسیون تجدید نظر ماه صد وتعطیلی فرهنگسراهاو مسئله سینما و همکاری فراگیر با نشریات مطرح نمود .

قاسم پور چنین پاسخ گفت : برنامه های فرهنگی شهرداری را در قالب معاونت فرهنگی و اجتماعی سامان خواهیم داد. با احداث پردیس سینمایی با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی انشاا… مسئله سینمای ابهر مرتفع خواهد شد . آراء کمیسیون صد و تجدید نظر در ارتباط با ساخت و سازهای غیر مجاز است .

خبرنگار دو هفته نامه میعاد سوال خود را در اتباط با برخی ناهماهنگی ها بین ارگان ها در اجرایی برخی فعالیت ها و پروژه های شهر از جمله کنده کاری ها مطرح و برنامه های شهردار را در این خصوص جویا شد.

قاسم پو ر: در این باب ناهماهنگی های موجود یکی از دغدغه های تمام شهرداران است وقتی می بینیم یک آسفالت را می کَننَد انگار قلب ما را می شکافند ما در این باب قبل از اجرایی برنامه آسفالت با ادارات حفار مکتوب مکاتبه و در این خصوص تمهیدات لازم را در نظر خواهیم گرفت .انشاا… برنامه های شهرداری را با ساختار و برنامه های اصولی پیش خواهیم برد و شما نیز ما را کمک کنید تا در این مسیر با برنامه پیش برویم .

مظفری خبرنگار دفتر خبری مطبوعات ابهر و خرمدره ،ضمن تشکر از شهردار ابهر پیشنهاداتی از قبیل ایجاد کارخانه آسفالت،احداث هتل سه ستاره ارزیابی فنی عملکرد پیمانکاران ،جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای پروژه های کلان شهرداری ،تشکیل کمیته های برای بررسی مشکلات شهر و شهروندان  معرفی شهروند نمونه در سال را مطرح نمود .

در ادامه نجفی خبرنگار بیان از بودجه فرهنگی شهرداری سوال و برنامه های خاص شهردار را جویا شد .

شهردار ابهر گفت: المان های شهری با توجه به فرهنگی بودن شهر ابهر آن احساس را منتقل نمی کند شهر مثل خانه ای است ،المان شهر و میادین باید با محیط پیرامونی خود یک هارمونی و مثبتی را فراهم کند که این ارتباط در اینجا ملموس نیست ،برنامه های ویژه برای المان ها و میادین در دست است که گام به گام پیاده خواهد شد .

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + هشت =