مطالعات حوزه آبخیز شهری ابهر انجام شده است

ابهرآنلاین: معاون اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: مطالعات حوزه آبخیز شهری ابهر انجام شده است.

سید جمال موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: مطالعات حوزه‌های آبخیز استان در دستور کار قرار دارد.

وی به مطالعات آبخیزداری را یادآور شد و افزود: مطالعات مرحله مهمی برای اجرای پروژه‌های آبخیز شهری محسوب می‌شود.سازمان جنگلها و مراتع

معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه در حوزه آبخیزداری اقدامات خوبی در استان انجام شده، گفت: در حوزه آبخیز شهری پروژه‌های در دست اقدام خوبی وجود دارد.

این مسئول توجه به محیط زیست را مهم برشمرد و ابراز داشت: باید نسبت به مخاطراتی که محیط زیست را تهدید می‌کند توجه ویژه صورت گیرد.

موسوی به نقش مدیریت حوضه‌های آبخیز و توسعه در این بخش اشاره کرد و ادامه داد: مدیریت حوضه‌های آبخیز به معنای واقعی زمانی امکان‌پذیر است که پدیده‌های فیزیکی، بیولوژیک و انسانی مرتبط در آن‌ها به گونه‌ مناسبی  مدیریت شوند.

معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه این مدیریت باید به شکل جامعی صورت گیرد، افزود: این مدیریت باید بهره‌برداری اصولی را میسر کند و همچنین دستیابی به پایداری عرصه نیز تضمین شود.

وی به اهداف اصلی طرح های مدیریت جامع آبخیز اشاره و تصریح کرد: هدف اصلی طرح‌های مدیریت جامع آبخیزها  اعمال مدیریت هماهنگ است.

موسوی با بیان اینکه این مدیریت باید کارآمد و موثر باشد، یادآور شد: طرح‌های مدیریت جامع آبخیزها باید اصولی بر همه عوامل تاثیرگذار در حوضه‌ها و هدایت آن‌ها به سوی پایداری طبیعت باشد

معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان وظایف سازمان جنگل‌ها،مراتع و آبخیزداری را مورد تاکید قرار داد و گفت: هدف اصلی سازمان بر مدیریت یکپارچه حوزه های آبخیز استوار است .

این مسئول نقش مردم در حفظ و نگهداری از منابع زیستی را متذکر شد و اذعان داشت: باید نسبت به آگاه‌سازی بیشتر مردم تلاش کرد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. مهرداد می گوید

    تمام  بدبختی از همین  استان زنجانه  سرچشمه میگیره….

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × دو =