گزارش خبرگزاری فارس از مشکلات ابهر: نبود پارکینگ خودرو از مشکلات اصلی مرکز شهر ابهر است

ابهرآنلاین: خبرگزاری فارس گزارشی از مشکلات شهر ابهر متشر کرد. این گزارش به صورت اجمالی و  معطوف به وضعیت خیابانها و کوچه ها و خودروها است، و به مشکلات معیشتی مردم پرداخته نشده است. با عنایت به اینکه وضعیت ظاهری نمایانگر حال درونی است، از مسئولان این انتظار وجود دارد که در کنار رفع مشکلات اساسی در جهت بهبود شاخصهای زندگی برای مردم به وضعیت ظاهری خیابانها و کوچه ها نیز توجه ویژه ای داشته باشند تا گزارشهایی که بعد از این از ابهر تهیه میشود، بیشتر حاوی نقاط و موارد مثبت باشد تا نارسایی ها و مشکلات.  

شهر ابهر و به ویژ مرکز آن از برخی مشکلات رنج می‌برد که نبود پارکینگ مناسب برای خودروها از مهم‌ترین آنها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابهر یکی از شهرهای مهم استان زنجان است که در منطقه معتدل کوهستانی در دره وسیعی در جنوب غربی زنجان در سر راه تهران به تبریز قرار گرفته است.ابهر

ابهر با مساحت ۳ هزار و ۲۷۵ کیلومتر مربع به طور تقریبی ۱۵ درصد از کل مساحت استان زنجان را به خود اختصاص داده است.

این شهرستان از سمت جنوب و شرق به تاکستان، از غرب به قیدار، از شمال به طارم علیا و زنجان و شمال شرقی به طارم سفلی از استان قزوین محدود است و فاصله آن تا تهران ۲۳۰ و تا مرکز استان ۹۰ کیلومتر است.

ابهر در ۱۳ دقیقه و ۴۹ درجه طول شرقی و ۹ دقیقه و ۳۶ درجه عرض شمالی قرار گرفته عرض آن از شمال به جنوب از پشت کوه های قارلوق تا انتهای مزارع خوشنام ۵۰ کیلومتر و از غرب به شرق از سلطانیه تا حدود ضیاء آباد ۷۵ کیلومتر است ارتفاع آن از سطح دریا یک هزار و ۵۴۰ متر است . این شهر با ۸۷ هزار و۳۹۶ نفر جمعیت در سال ۱۳۹۰ به عنوان دومین شهر پر جمعیت استان زنجان پس از شهر زنجان مرکز این استان محسوب می‌شود.

شهر ابهر

شهر ابهر در طول سالهای گذشته رشد چشمگیری داشته و این رشد مشکلاتی را برای این شهر به وجود آورده است که نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان استان و شهرستان ابهر است.

به نظر می‌رسد در شورای شهر چهارم ابهر باید با تلاش و همدلی و با کمک گرفتن از مسئولان این شهرستان در راستای رفع مشکلات این شهر تلاش کنند.

دو خیابان اصلی مرکز شهر ابهر شامل خیابان‌های ولیعصر (عج) و امام خمینی (ره) است که با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

مهم‌ترین مشکل شهر ابهر که طی سال‌های گذشته رفته رفته نمود بیشتری به خود گرفته و همه مردم آن را از آن گله دارند، مسئله نبود پارکینگ مناسب برای وسایل نقلیه است.

با وجود راه‌اندازی چند پارکینگ خصوصی وسایل نقلیه طی سال‌های گذشته در شهر ابهر، همچنان مشکل عدم وجود پارکینگ مناسب وسایل نقلیه از معضلات شهری ابهر محسوب می‌شود.

طی سال‌های گذشته به دلیل افزایش تعداد وسایل نقلیه در شهر ابهر، خیابان‌های اصلی شهر ابهر با مشکل عدم وجود ظرفیت کافی برای تردد این تعداد ماشین مواجه هستند به گونه‌ای که از ساعتی پیش از غروب آفتاب تا چند ساعت بعد از غروب آفتاب، ترافیک شدیدی بر خیابان‌های اصلی شهر ابهر حاکم است که نیازمند توجه جدی و ویژه مسئولان برای رفع این مشکل است.

نبود پارکینگ مناسب باعث شده تا مردم و شهروندان خودروهای خود را در کوچه و خیابان‌های مرکز شهر پارک کنند، که این امر علاوه بر ایجاد مشکل برای مردم، مزاحمت‌هایی را نیز برای ساکنان خیابان‌ها و کوچه‌های مرکز شهر ایجاد کرده است.

وجود آسفالت نامناسب

عدم آسفالت‌ریزی مناسب در برخی خیابان‌ها، وجود برخی دست‌اندازها در خیابان‌ها از دیگر مشکلاتی است که مردم ابهر با آن درگیر هستند.

به نظر می‌رسد با توجه به فرا رسیدن فصل سرما باید توجه ویژه‌ای از سوی مسئولان در زمینه حل مشکل آسفالت خیابان‌ها از سوی مسئولان انجام شود.

نبود پیاده‌رو‌های مناسب و …

عدم وجود پیاده‌روهای مناسب برای تردد شهروندان در خیابان‌های اصلی شهر، وجود دست‌فروشان و افراد دوره‌گرد در خیابان‌های اصلی شهر و همچنین محل تردد شهروندان، عدم تعبیه سطل زبانه در خیابان‌های اصلی شهر، عدم نظارت جدی بر عملکرد تاکسی‌رانان و … از جمله مشکلات شهر ابهر در حوزه شهر و شهرداری است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + سیزده =