تکلیف کارخانه سرب و روی زنجان ۱۵ آبان‌ماه مشخص شود

ابهرآنلاین: مدیر کارخانه سرب و روی زنجان گفت: طبق گزارش‌های رسیده، تکلیف تعطیلی کارخانه سرب و روی زنجان در ۱۵ آبان‌ماه مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، “عبدالحسین وفایی” ظهر امروز در حاشیه تجمع مجدد کارگران سرب و روی زنجان، به خبرنگار ایسنا یادآور شد: متاسفانه همه کارگران مشغول به کار در این کارخانه به دلیل سه ماه بیکاری، به اداره کار برای جهت دریافت بیمه بیکاری معرفی شدند. کارخانه سرب و روی زنجان

وی در ادامه افزود: به دلیل عدم پیگیری صحیح و اصولی و ارایه نشدن هیچ مدرکی بنا بر آلوده بودن کارخانه، این کارخانه سه ماه است که تعطیل می‎باشد که اگر در این مدت استانداری، کمیته‎ای را تشکیل می‎داد تا اعضا از کارخانه و نحوه عملکرد آن از نظر فنی بازدید کنند، مطمئناً امروز شاهد این واقعه تلخ نبودیم.

وفایی با اشاره به اعلام استاندار سابق زنجان دال بر آلوده نبودن این کارخانه، تصریح کرد: متأسفانه به دلیل جو به وجود آمده ما ناچاریم به تعطیلی کارخانه تن دهیم، در حالی که استان صاحب چند کارخانه صنعتی فعال می‎باشد که می‎تواند جای کارخانه سرب و روی را بگیرد.

مدیرعامل کارخانه سرب و روی زنجان اعلام کرد که کارشناسان و رسانه ملی برای بازدید به کارخانه بیایند و از نزدیک شاهد عملکرد این واحد صنعتی باشند. در این کارخانه سیستم‎های بازیافت وجود دارد و حدود ۱۵۰۰ آیتم که کل فضای کارخانه را پوشش داده را شامل می‌گردد، اما بر اساس شایعات منجر به این تعطیلی سه ماهه شده است.

وفایی با اذعان به اینکه کارخانه سرب و روی یکی از مدرن‎ترین کارخانه‎های کشور است، یادآور شد: همچنین این کارخانه مجهز به دودکش‎های سنسوردار اعلام خطر است که اگر خروجی گاز از آن بیشتر باشد محیط زیست استان و تهران این هشدار را می‌دهند، اما متاسفانه تا به امروز مدرکی و سندی دال بر آلوده بودن این کارخانه مشاهده نشده است.
انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =