ورزشکاران ابهر از ابتدای سال تاکنون ۱۸۶ مدال کسب کرده اند

ابهرآنلاین: رییس اداره ورزش و جوانان ابهر گفت: از ابتدای امسال ۱۸۶ مدال استانی و کشوری توسط ورزشکاران این شهرستان کسب شده است.

“حمید کاوندی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: از این تعداد ۱۶۰ مدال استانی شامل ۹۴ طلا، ۳۵ نقره و ۳۱ برنز در ۱۵ رشته ورزشی طی شش ماهه اول امسال توسط ورزشکاران شهرستان ابهر کسب شده است.مدال

 وی افزود: طی همین مدت ۲۶ مدال کشوری شامل ۱۶ طلا، ۹ نقره و ۱۱ برنز نیز رهاورد ورزشکاران در رقابت‎های کشوری و در ۱۲ رشته ورزشی بوده است.

کاوندی با بیان اینکه ورزش علاوه بر تربیت جسم می‎تواند روح‌ افراد را نیز تعالی دهد، تصریح کرد: توجه به ابعاد معنوی و ارزشی که می‎توان از طریق اصول ورزشی به آن پرداخت، در روحیه ورزشکاران تاثیر به‌سزایی دارد که می‌تواند علاوه بر قهرمان‌پروری موجب پهلوان‌پروری شده و روحیه مردانگی و پهلوانی را در جامعه گسترش دهد.

این مسوول تاکید کرد: هر ورزشکار با توجه به رشته‎ای که در آن فعالیت دارد، تمرین استقامت می‎کند و یاد می‌گیرد برای رسیدن به پیروزی تلاش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، لذا به مرور این امر در زندگی روزمره‌اش گسترش می‌یابد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ابهر با اشاره به اینکه اخلاق‌مداری جایگاه ویژه‌ای در ورزش به ویژه ورزش‌‎های سنتی دارد، گفت: قهرمانی دوره کوتاه مدت و موقتی است که اگر با پهلوانی همراه شود ماندگار و جادوانه خواهد بود که افرادی همچون تختی و پوریای ولی گواه این امر هستند.

کاوندی خاطرنشان کرد: تاکید همه مربیان نیز علاوه بر تربیت جسمی ورزشکاران باید معطوف به تربیت روحی و اخلاق پهلوانی باشد تا این دو همراه با هم مورد توجه ورزشکاران قرار گیرد.
انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × سه =