گروه دوستی پارلمانی مجلس با هیات پارلمانی فرانسه دیدار کرد

ابهرآنلاین: دو تن از نمایندگان سنای فرانسه بعد از ظهر دیروز چهارشبه با حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، فرانسه دیدار و گفتگو کردند. محمد رضا خان‌محمدی نماینده مردم ابهر و خرمدره نیز عضو گروه دوستی  است و در این دیدار حضور داشت.حسن کامران نماینده مردم اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر، کامردان در ابتدای دیدار با تاکید بر اهمیت رشد و گسترش ارتباطات فیمابین در عرصه‌های مختلف گفت: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فرانسه از هر گونه اقدامی برای توسعه مناسبات در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با فرانسه استقبال می‌کند.

وی در همین راستا افزود: گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور می‌توانند تسهیل کننده روابط سیاسی و فرهنگی میان ایران و فرانسه باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات خارجی در منطقه افزود: گفتگوها و رایزنی‌های مستمر مقامات عالی رتبه دو کشور به بسط آرامش و برقراری ثبات و امنیت در منطقه کمک فراوانی خواهد کرد.

کامران در ادامه ایجاد فضای جدید در صحنه سیاست خارجی را فرصتی برای گسترش روابط کشورهای اروپایی با جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: روابط سیاسی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه با ایران فرصت های فراوان اقتصادی، صنعتی و فناوری برای طرفین ایجاد می‌کند.

در ادامه این دیدار خانم ژوئل گاریومایلام نماینده سنای فرانسه با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: فضای جدید بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران افق‌های روشنی برای افزایش مناسبات میان فرانسه و ایران ایجاد کرده است.

گاریومایلام در پایان اظهار خشنودی از فضای کنونی حاکم بر مذاکرات ۱+۵ با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد: با حل موضوع هسته‌ای ایران زمینه گسترش ارتباطات فی‌مابین هر چه بیشتر فراهم شود.

لازم به ذکر است در این دیدار آقایان جلیلی، خجسته، علیمردانی و خان‌محمدی نمایندگان مردم شهرهای مسجد سلیمان، همدان، زنجان و ابهر در مجلس شورای اسلامی و از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه حضور داشتند و بر توسعه مراودات پارلمانی با پارلمان و سنای فرانسه تاکید کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =