مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان: شناسایی مناطق مستعد برای کشت و توسعه گونه‌های جدید در دستور کار قرار دارد

ابهرآنلاین: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: با توجه به پتانسیل استان، پیگیری و شناسایی مناطق مستعد برای کشت و توسعه گونه‌های جدید گیاهی و با صرفه اقتصادی در دستور کار قرار دارد.

“بهمن اسکندری” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهارکرد: صنوبرکاری در راستای اهداف زیست‌محیطی مختلف از جمله تامین نیاز سلولزی جامعه انجام می‌شود که استان زنجان نیز از جمله استان‌هایی است که از پتانسیل خوبی برای تولید و توسعه این محصول برخوردار است.صنوبر

وی افزود: در حال حاضر صنوبرکاری باتوجه به موقعیت اقلیمی در شهرهای ابهر، خرمدره، ماهنشان و زنجان انجام می‌شود.

اسکندری با بیان اینکه نیاز آبی صنوبر زیاد است، تصریح کرد: به‌دلیل نیاز صنوبر به آب فراوان کشت این گونه گیاهی در حاشیه رودخانه دائمی و پرآب مورد توجه جدی قرار دارد.

این مسئول تاکید کرد: فعالیت در عرصه کشت و نگهداری از درخت‌های صنوبر فعالیت اقتصادی موثری است به طوری که ۲ هکتار کشت صنوبر می‌تواند نیاز معیشتی یک خانواده را تامین کند.

وی تاکید کرد: هر چند باید توجه داشت که فعالیت در عرصه پرورش این گونه گیاهی بدلیل دیر بازده بودن چندین ساله آن باید به‌عنوان یک درآمد مکمل مورد نظر بوده و در کنار آن سایر فعالیت‌های اقتصادی نیز صورت گیرد.

مدیرکل اداره منابع طبیعی و ابخیزداری استان زنجان خاطرنشان‌کرد: با توجه به پتانسیل استان پیگیری و شناسایی مناطق مستعد برای کشت و توسعه گونه‌های جدید گیاهی و با صرفه اقتصادی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + هفت =