بوفه های مدارس ابهر تحت نظارت هستند

ابهرآنلاین: معاون پشتیبانی و برنامه‌ریزی اداره آموزش و پرورش شهرستان ابهر، گفت: بوفه مدارس از طریق ماموران شبکه بهداشت و اداره آموزش و پرورش نظارت می‎شود.

“محمدرضا حیدری”، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: شیوه اجرای بوفه مدارس در سال تحصیلی جدید بر اساس دستورالعمل ارسالی و تشکیل تعاونی با مشارکت مدرسه، دانش‎آموزان و متصدیان خدماتی دارای کارت سلامت اداره می‎شود.

وی افزود: در این صورت دانش‎آموزان نیز از مراجع ذی‎صلاح کارت سلامت بهداشتی تهیه می‏‌کنند.

حیدری با اشاره به نظارت بر بوفه‌های مدارس، تصریح کرد: نظارت بر بهداشت مواد خوارکی و بهداشت محیط تهیه و توزیع موادخوراکی در مدرسه بر عهده دو وزارت آموزش و پرورش و همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‎باشد که این امر در استان‌ها نیز بر عهده زیرمجموعه‎های مرتبط این دو وزارت است.

این مسوول تأکید کرد: ماموران بهداشت در صورت دو بار برخورد با موارد تخلف در بوفه مدارس می‎توانند برابر مقررات با متخلفان برخورد کند.

وی افزود: همچنین اداره آموزش و پرورش نیز در صورت عدم انجام تعهد متصدی بوفه و عمل نکردن به دستورالعمل‎های مربوطه می‎تواند از ادامه کار وی جلوگیری کرده و بوفه را تعطیل کند.

معاون پشتیبانی و برنامه‎ریزی اداره آموزش و پرورش شهرستان ابهر، خاطرنشان کرد: بوفه‎های مدارس باید از نظر فضا حداقل هشت مترمربع بوده و از سرویس بهداشتی فاصله داشته باشند. همچنین دارای نور کافی و مناسب و مجهز به کپسول آتش‎نشانی شارژ شده در صورت وجود اجاق گاز در فضای بوفه باشند.بوفه مدرسه

حیدری با بیان اینکه تامین انرژی از طریق صبحانه سالم و کامل برای فعالیت ذهنی و سلامت جسم و روان دانش‏آموزان بسیار ضروری است، گفت: این امر به دانش‎آموزان کمک می‎کند تا در ساعات حضور در کلاس درس بهترین بهره را برده و یادگیری مطالب درسی به بالاترین حد خود برسد و سلامت دانش‎آموزان را در ادامه تحصیل تضمین می‎کند.

وی افزود: همه مواد غذایی عرضه شده در بوفه مدارس باید دارای بسته‎بندی بهداشتی، مورد تایید وزارت بهداشت، تاریخ تولید و انقضاد و علامت استاندارد باشد.

حیدری خاطرنشان کرد: تهیه و طبخ مواد غذایی در منزل سرایدار و مکان‏‌های خارج از مدرسه ممنوع است و اگر میوه‎ای در بوفه مدارس عرضه می‌شود، باید در بسته‎بندی مناسب و بدون دخالت دست عرضه شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. محمودرضاستاری می گوید

    باعرض سلام وکمال ادب خدمت مسولین محترم بخصوص معاون پشتیبانی وبرنامه ریزی اداره خواهشمندم از بوفه ی دبستان ولیعصرشناط بازدیدنمایید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + شانزده =