ساخت حوزه آبخیز شهری ابهر به علت مشکلات مالی متوقف شده است

ابهرآنلاین: عوامل طبیعی یا اقلیمی در جوامع در حال توسعه، موجبات تخریب مراتع و جنگلها و محیط زیست را فراهم کرده است. ساخت پارکهای آبخیز شهری حوزه های مشرف به شهرها از جمله سلمانلو و گاوازنگ و عالی قاپو در قیدار از جمله اقدامات برای کاستن خسارتهای ناشی از سیل است که حوزه آبخیز شهری ابهر به دلیل مشکلات مالی متوقف شده و حوزه ماهنشان و آببر نیز هنوز اجرا نشده است.آبخیز

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری  با اشاره به اینکه اکنون ۹۰ درصد بلایای طبیعی ناشی از تغییر شرایط اقلیمی و آب و هوایی است گفت: عوامل طبیعی یا اقلیمی در جوامع در حال توسعه ،می طلبد که به دنبال غذای بیشتر و ارتقا بهداشت باشند همین امر موجب شده تا به سمت تخریب مراتع و جنگلها روی بیاورند.

موسوی با اشاره به افت آبهای زیرزمینی در سطح استان، هشدار داد: همین امر موجب شوری آبهای مصرفی بخش کشاورزی می شود که ماحصل آن از بین رفتن خاک خواهد بود.

 وی درباره اقدامات این معاونت  افزود :هم اکنون در ۲۳ درصد مساحت استان مطالعات آبخیزداری انجام شده که از این میزان ۱۸ درصد عملیات آبخیزداری انجام می شود.

معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ،شناسایی نقاط سیل خیز و مطالعه پهنه بندی سیل در مناطق ابهر رود و زنجانرود و شناسایی زمین لغزش ها را یادآور شد و اظهار کرد: اجرای عملیات بیولوژیک در ۱۴۰ هزار هکتار، بذرکاری،درختکاری، قرق، ساخت بندهای سنگ و ملات و کنترل ۶۰ میلیون مترمکعب رواناب ها و ساماندهی ۵۰ کیلومتر حاشیه رودخانه های زنجانرود و قلعه چای و بخشی از محدوده رودخانه قزل اوزن جزو برنامه های آبخیزداری استان بوده است.

موسوی ساخت پارکهای آبخیز شهری حوزه های مشرف به شهرها از جمله سلمانلو و گاوازنگ و عالی قاپو در قیدار را از دیگر اقدامات برای کاستن خسارتهای ناشی از سیل عنوان و خاطر نشان  کرد : حوزه آبخیز شهری ابهر با مشکلات مالی متوقف شده و حوزه ماهنشان و آببر نیز هنوز اجرا نشده است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + 9 =