مانور آمادگی در برابر زلزله، سیل و مسدود شدن راه ها، ۲۲ مهر در ابهر برگزار میشود

ابهرآنلاین: مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: ۱۸ مانور در سراسر استان در هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی برای سنجش آمادگی دستگاه‌ها اجرا خواهد شد. ۲۲ مهر مانور رخداد زلزله و سیل و مسدود شدن راه ها در شهرستان های ابهر و خرمدره  انجام می شود.مانور زلزله

به گزارش خبرنگار مهر، صفی‌الله کرامتی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود:  دو مانور آمادگی در برابر بلایای طبیعی در شهرستان های سلطانیه و زنجان ۲۰ مهرماه   و همچنین ۲۱ مهر بزرگترین مانور زلزله و اطفای حریق در ساختمان های بلند مرتبه با حضور ۱۶ دستگاه اجرایی در محل مجتمع هنرمندان زنجان انجام می شود.

وی  با بیان اینکه در روز دوم که با نام “مدیریت بحران؛ نظارت، قانو‌گرایی، هشدار و پیش‌بینی اعلام شده است، ۴ مانور برگزار خواهد شد، افزود: در این روز دوره‌های آموزشی نیز در برخی از شهرستان‌ها برگزار می‌شود تا مردم با موارد مورد نیاز آشنا شوند.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان گفت: ۲۲ مهر مانور رخداد زلزله و سیل و مسدود شدن راه ها در شهر ستان های خرمدره و ابهر و ۲۳ مهردر شهرستان ایجرود انجام می شود در شهرستان ماهنشان نیز چند مانور از جمله مانور تخصصی آمادگی شرایط بیمارستان در پذیرش و بستری بیماران و مانور قطعی برق و گاز ۲۶ مهر در شهر زنجان برگزار می شود.

کرامتی افزود:  شعار امسال ” انسجام ملی، نگاه پیشگیرانه، مدیریت جامع مخاطرات” اعلام شده است و برنامه های ندارک دیده شده نیز در همین راستاست.

کرامتی افزود: در این روز که با نام “مدیریت بحران؛ استاندار و مقاوم‌سازی، پژوهش و فناوری نوین” نام‌گذاری شده است مانور زلزله سیل و مسدود شدن مسیر برگزار می‌شود و پروژه GIS سازمان جهادکشاورزی نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

کرامتی به روزهای دیگر هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: “مدیریت بحران؛ آمادگی و هماهنگی دستگاه‌های مسئول و مشارکت مردمی”، “مدیریت بحران؛ بیمه حوادث طبیعی و بازتوانی آسیب‌دیدگان”، مدیریت بحران؛ رسانه مسئول، جامعه ایمن” و “مدیریت بحران؛ آموزش خانواده، عواطف انسانی و ارزش‌های اسلامی” نام دیگر روزهای این هفته است که برای هر روز برنامه‌های متنوع در نظر گرفته شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان نقش مانورهای آمادگی برای مقابله با بحران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: پیش بینی، پیشگیری و پشتیبانی شرایط در بلایای طبیعی پیش از بروز این بلایا ضروری است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − سه =