۶۲ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در ابهر مقاوم سازی شده اند

ابهرآنلاین: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ابهر گفت: ۶۲ درصد از واحدهای مسکونی روستایی ابهر مقام‌سازی شده است.

داوود بابایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: تعداد واحدهایی که بعد از سال ۸۴ در شهرستان ابهر مقاوم‌سازی شده است بالغ بر ۶ هزار و ۶۸ واحد بوده است.milan

وی به تعداد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده در این شهرستان قبل از سال ۸۴ اشاره کرد و افزود: تعداد واحدهای مقاوم‌سازی شده تا قبل از سال ۸۴ در سطح شهرستان ابهر ۲ هزار و ۴۹ واحد بوده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ابهر با بیان اینکه تعداد روستاهای در حال ساخت و ساز در شهرستان ابهر ۱۱۱ روستا است، یادآور شد: ۳۸ درصد از واحدهای غیرمقاوم نیازمند بازسازی هستند.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه فعالیت‌های بنیاد مسکن در شهرستان ابهر اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ابهر در حوزه مسکن مهر، نظام فنی روستایی، عمران روستایی، زمین روستایی، مهاجرت معکوس، صدور اسناد روستایی، واگذاری زمین روستایی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی نسبت به انجام تعهدات خود تلاش کرده است.

بابایی مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی را مهم دانست و تاکید کرد: مقاوم‌سازی واحدهای روستایی از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های موجود در بنیاد مسکن است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ابهر مجموع روستاهای شهرستان ابهر را ۱۴۳ روستا عنوان کرد و اظهار داشت: در ۱۱۸ روستا معادل ۸۰ درصد دارای سکنه هستند.

وی با بیان اینکه در ۲۸ روستای دیگر شهرستان ابهر نیز آمار خالی از سکنه وجود دارد، افزود: بیش از ۱۹ درصد از این روستاها نیز خالی از سکنه هستند.

بابایی روستانشینی را شکل ویژه‌ای از استقرار و معیشت انسان عنوان کرد و گفت: روستانشینی جلوه بارزی از حیات اقتصادی و اجتماعی در کشور و استان است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ابهر به روند گسترده توسعه شهرنشینی و مهاجرت روستایی به شهر در سطح کشور اشاره کرد و یادآور شد: توسعه روستاها و آبادانی آن امری لازم و ضروری است.

وی جمعیت روستایی در کشور را قابل توجه دانست و خاطرنشان کرد: بیش از ۳۸ درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند.

بابایی لزوم توجه به مناطق روستایی را ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: روستاها بخش قابل توجهی از عرصه‌های کشور را تشکیل می‌دهند و محل کار و تولید هستند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ابهر به اقدامات انجام شده در روستاهای شهرستان ابهر اشاره کرد و یادآور شد: اقدامات مناسبی طی سال‌های اخیر برای آبادانی روستاهای ابهر صورت گرفته است.

وی به آمار نظام فنی روستایی شهرستان ابهر نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در مجموع ۱۱ هزار و ۲۳۴ نظام فنی روستایی در سطح شهرستان فعال است.

بابایی از تملک زمین بیش از ۱۳ هکتاری در روستاهای ابهر خبر داد و گفت: این مقدار از زمین در جهت تملک زمین طی ۶ ماه ابتدای سال‌جاری بوده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ابهر فعالیت انجمن خیرین مسکن‌ساز را یادآور شد و تاکید کرد: پروژه‌های متعددی توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز در شهرستان ابهر انجام شده است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =