راه آهن تهران-تبریز-بازرگان دو خطه میشود

ابهرآنلاین: سخنگوی مجمع نمایندگان شمال غرب کشور از مذاکره با وزیر راه و شهرسازی و رئیس مجلس به منظور تسریع در پروژه دوخطه، برقی و سریع السیر کردن راه آهن تهران- تبریز – بازرگان خبر داد و گفت: در راستای مذاکرات صورت گرفت با رئیس مجلس مقرر شد ضمن تامین فاینانس از کشور چین، ردیف بودجه ای مستقل در بودجه ۹۳ برای این پروژه منظور شود.قطار

محمدرضا خانمحمدی خرمی نماینده ابهر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جلسه هیئت رئیسه مجمع نمایندگان شمال غرب کشور گفت: بر اساس مصوبه این جلسه مقرر شد دو خطه، برقی کردن و سریع‌السیر شدن راه ریلی مسیر تهران- تبریز و بازرگان پیگیری شود.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی افزود: در این راستا جلسه ای به اتفاق مجمع نمایندگان استان زنجان با وزیر راه و شهرسازی تشکیل شد و همچنین با توجه به مصوبه مجمع نمایندگان شمال غرب کشور بنا شد در سفری که رئیس مجلس در چین پیش رو خواهد داشت با حمایت وی از محل فاینانس پروژه راه ریلی تهران-تبریز و بازرگان هر چه زودتر راه اندازی شود.

وی تاکید کرد: اگر پروژه مذکور آغاز شود همه استان هایی که در این مسیر قرار دارند به لحاظ ترانزیت تقویت و صنایع وابسته به مباحث حمل و نقل نیز می توانند از یک رشد برخوردار شوند.

این نماینده مردم در مجلس درباره اعتبار مورد نیاز این پروژه گفت: اطلاعات جزئی باید بعد از سفر دکتر لاریجانی از چین و همچنین رویکرد مسئولان در این زمینه ارائه شود.

خانمحمدی خرمی ادامه داد: البته بستر سازی بخشی از پروژه در مسیر میانه به تبریز آغاز شده است اما ادامه پروژه با پیگیری مجمع نمایندگان شمال غرب کشور امیدواریم آغاز شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در این زمینه از سوی دبیر مجمع با ریاست مجلس مذاکراتی صورت گرفت تا ردیف بودجه ای مستقل در بودجه ۹۳ برای این پروژه منظور شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم در بخش دیگری از اظهاراتش از انتخاب هیئت رئیسه  مجمع نمایندگان شمال غرب کشور خبر داد و گفت: این جلسه با دعوت قبلی از تمامی اعضای مجمع با حضور اعضا و با دستور جلسه “انتخاب هیئت رئیسه جدید مجمع نمایندگان شمال غرب کشور” روز سه شنبه هفته گذشته مورخ ۷ مهرماه امسال تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه استماع گزارش عملکرد یکساله مجمع نمایندگان شمال غرب که استان های اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی هستند، از سوی حقیقت پور ارائه شد.

سخنگوی مجمع نمایندگان شمال غرب کشور همچنین گفت: پس از ارائه گزارش عملکرد، علی اکبر آقایی به عنوان دبیر اول، محمد حسن فرهنگی دبیر دوم و محمدرضا خانمحمدی به عنوان سخنگوی مجمع به اتفاق آرا انتخاب شدند.

پایان پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − یازده =