هر کیلو گندم در سال ۹۳، ۱۰۵۰ تومان خریداری میشود

ابهرآنلاین: مدیرعامل شرکت غله استان زنجان گفت: قیمت خرید گندم در سال آینده ۱۰۵۰ تومان اعلام شده که نسبت به قیمت امسال (۸۱۴ تومان) بیش از ۳۰ درصد افزایش دارد. لازم به توضیح است که قیمت پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی به ازا هر کیلو گندم معمولی ۱۱۱۰ تومان بود.

“رسول منصوری” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، با بیان این مطلب، اظهارکرد: با افزایش نرخ خرید تضمینی گندم رغبت کشاورزان به کاشت گندم در استان وجود دارد.25968t.jpg

وی تصریح‌کرد: بیش از ۸۰ درصد گندم خریداری شده کشور در سال‌جاری توسط ۱۰ استان انجام گرفته و استان زنجان با خرید فعلی بیش از ۱۶۹ هزار تن گندم به لحاظ کیفی جزو ۱۰ استانی است که بیشترین مقدار گندم را خریداری کرده است.

وی با اشاره به اینکه مقدار گندم خریداری شده نسبت به سال گذشته رشد بیش از ۱۵ برابری داشته است، گفت: این مقدار در مقایسه با سایر مناطق کشور به  لحاظ  دیم بودن و مقدار اراضی  زیر کشت گندم در استان، ایده‌آل است.

منصوری با بیان اینکه بیشتر استان‌های کشور به لحاظ جغرافیایی و غیره نمی‌توانند گندم مورد نیاز خود را تولید کنند، از برنامه کلی تأمین گندم کشور توسط استان‌های برخوردار خبر داد و گفت: در این راستا گندم مازاد زنجان به استان‌های همجوار همچون قزوین، گیلان، مازندران و قم در حال ترانزیت است.

این مقام مسئول به پرداخت ۱۰۰ درصدی مطالبات کشاورزان اشاره کرد و گفت: تا کنون ۱۳۷ میلیارد تومان از بهای گندم کشاورزان به همراه مابه التفاوت قیمت گندم واریز شده و در روزهای باقیمانده  وجوه گندم تحویلی به روز پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان به خرید  بیش از ۷۰ هزار تن گندم توسط بخش خصوصی اشاره کرد و گفت؛ از این مقدار ۴۴ هزار تن توسط شرکت مینوی خرمدره، ۱۰ هزار تن توسط کارخانجات آرد سازی و ۱۵ هزار تن گندم بذری خریداری شده، فلذا کل گندم خریداری شده استان نزدیک به آمار پیش‌بینی شده سازمان جهاد کشاورزی در خصوص تولید گندم سال‌جاری است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 7 =