طرح کاداستر اراضی امسال در ابهر اجرا میشود

ابهرآنلاین: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: طی سال گذشته طرح کاداستر اراضی  در  ۶۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان خرمدره و  شهرستان طارم اجرا شد. این طرح امسال در دو شهرستان ابهر و زنجان اجرا می شود.
کاداستر از کلمه کاتاستکین به معنی دفتر یادداشت است که در طول زمان در زبان لاتین به کاپتاستروم تبدیل شده و درحال حاضر در زبان‌های اروپایی به نظامی اطلاق می‌شود که طی آن کمیت، مقدار، نوع ملک و کیفیت مالکیت آن برای کلیه املاک کشور تعیین شود.
بهمن اسکندری گفت: طرح کاداستر اراضی طرحی ملی است که قبل از استان زنجان استان فارس این طرح ملی را در سطح کشور اجرا کرده بود.کاداستر اراضی

وی به انجام طرح کاداستر اراضی در استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح جزو طرح‌های سازمان حفظ جنگل‌ها و اراضی است که در استان زنجان در سال گذشته به خوبی اجرا شد.

بهمن اسکندری اجرای طرح کاداستر را الگویی موفق در سطح کشور دانست و گفت: این طرح برای حفظ اراضی ملی بسیار  خوب است و باید به اجرای آن خوبی دقت شود.

وی به مزایای استفاده از  طرح کاداستر اراضی اشاره کرد و گفت: رفع اختلافات اراضی در روستاها یکی از مشکلاتی است که با اجرای این طرح مرتفع می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اصلاح هندسی اراضی را از جمله مزایای مناسب این طرح عنوان کرد.

اسکندری  گفت: در سال گذشته این طرح در دو شهرستان خرمدره با ۲۵ هزار هکتار و در شهرستان طارم با ۳۵ هزار هکتار اجرا شد.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس برنامه ریزی تدوین شده این طرح امسال در دو شهرستان ابهر و زنجان اجرا می شود.

مدیر کل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان یادآور شد: امسال براساس برنامه ریزی هدفگذاری امسال برای اجرای این طرح ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی است.

اسکندری افزود: بر ای تامین اعتبارات مناسب برای اجرای مناسب طرح کاداستر اراضی قول مساعد داده شده است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + نه =