۲۰ هزار دانش آموز زنجانی در مدارس خاص تحصیل می کنند

ابهرآنلاین: مدیرکل سازمان آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در استان زنجان ۲۰ هزار و ۷۶۳ نفر دانش آموز در مدارس خاص تحصیل می کنند.

امیر نظری در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود:  در سال تحصیلی ۸۴-۸۵ ، ۷۲۳ نفر دانش آموز زنجانی و در سال تحصیلی ۸۸ و ۸۹،  هزار و ۲۳۱ نفر دانش آموز در مدارس تیزهوشان تحصیل می کردند که در سال جاری ۳ هزار و ۱۴۷ نفر دانش آموز در مدارس تیزهوشان استان  تحصیل می کنند.امیر نظری مدیرکل سازمان آموزش و پرورش استان زنجان

وی اظهار داشت: تعداد این دانش آموزان در سال جاری نسبت به سال تحصیلی ۸۴ و۸۵ رشد سه برابری دارد.

مدیرکل سازمان آموزش و پرورش استان زنجان تعداد دانش آموزانی را که در مدارس شاهد استان تحصیل می کنند در سال ۸۴ و ۸۵ را دو هزار نفر دانش آموز اعلام کرد و گفت: در سال ۸۸ و ۸۹ به ۴ هزار و ۲۴۶ نفر دانش آموز رسید و امسال به ۱۷ هزار و ۴۲۷ نفر دانش آموز رسیده که نسبت به سال تحصیلی ۸۴ رشد دو برابری دارد.

نظری در ادامه به مدارس قرآنی اشاره کرد و گفت: ۵ هزار و ۷۶۳ نفر دانش آموز در مدارس قرآنی استان تحصیل می کنند.

وی تاکید کرد: در استان زنجان ۴ مدرسه تیزهوشان، دختران ناحیه یک و دو زنجان و ابهر بود که در حال حاضر سه ناحیه به آن اضافه شده و ۵ مدرسه تیزهوشان در استان وجود دارد.

مدیر کل سازمان آموزش و پرورش استان زنجان افزود: توسعه مدارس خاص در دستور کار جدی این سازمان در سال های گذشته بود در این راستا توسعه مدارس خاص باز هم در دستور کار است.

نظری افزود: برای توسعه مدارس خاص امسال سازمان نگاه ویژه دارد و در خدابنده و خرمدره هم مدارس تیزهوشان راه اندازی خواهد شد و تعداد مدارس تیزهوشان در استان به ۱۸ باب خواهد رسید.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + بیست =