در استان زنجان ۴۵ هزار نفر بی‌سوادند

ابهرآنلاین: معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان از وجود ۴۵ هزار و ۵۹۸ بی‌سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله در این استان خبر داد. مطابق اصل سی ام قانون اساسی “دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد”، سئوال اصلی این است که نقش آموزش و پرورش در بی سواد ماندن این افراد چه میزان است؟

imagesCAVSBPRY

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، “غفار سرداری” با اعلام این مطلب، افزود: بر اساس سرشماری سال ۹۰ تعداد بی‌سوادان این استان در گروه سنی یاد شده برآورد شده که ارایه راهکارهای لازم در این بخش، امری مهم است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون شناسایی بی‌سوادان از مشکلات اساسی این اداره‌کل محسوب می‌شود که دستگاه‌های متولی مانند آموزش و پرورش در تحقق اهداف برنامه‌ریزی شده نقش تعیین کننده‌ای دارند.

سرداری افزود: بر این اساس برای ریشه‌کنی بی‌سوادی با همکاری آموزش و پرورش این استان در مدت زمان شش ماه کتاب و نوشت‌افزار به عنوان ابزار تشویقی برای ترغیب و تشویق آنان ارایه می‌شود.

وی اظهار کرد: نهضت سوادآموزی برای باسواد کردن گروه‌ها و افراد هدف خود از افراد دارای مدرک تحصیلی بالای دیپلم و حتی در صورت نیاز مقاطع متوسطه استفاده می‌کند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: متاسفانه انگیزه بی‌سوادان برای باسواد شدن بسیار کم است و رسانه‌های گروهی در این مسیر بسیار تاثیرگذار هستند.

وی یادآورشد: به ازای هر نفر قبولی بی‌سواد پس از ارایه آموزش‌های داده شده توسط فرد پنج میلیون ریال پرداخت می‌شود.

سرداری افزود: هم‌اکنون این استان در آمار نرخ باسوادی کشور رتبه بسیار مناسبی دارد که برای تحقق برنامه‌های ترسیم شده در این بخش همکاری دستگاه‌های متولی ضرورت دارد.
انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − چهارده =