کارآموزان زنجانی به مرحله کشوری مسابقات جهانی مهارت راه یافتند

ابهرآنلاین: مسئول المپیاد مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: ۲۳ نفر از کارآموزان زنجانی به مرحله کشوری مسابقات جهانی مهارت راه یافتند.

یدالله جماعتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به مرحله استانی مسابقات جهانی مهارت اشاره کرد و افزود: در این مسابقات ۱۷۳ نفر از کارآموزان در ۲۶ رشته مختلف به رقابت پرداختند.13920502000478_PhotoA

وی با اشاره به اینکه نفرات برتر شهرستانی به مرحله استانی مسابقات راه یافتند، گفت: ۲۳ آزمون در مرحله شهرستانی مسابقات جهانی مهارت برگزار شده است.

مسئول المپیاد مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان با ۸۳ نفر کارآموز بالاترین تعداد راه‌یافتگان به مرحله استانی مسابقات را دارد، گفت: کمترین کارآموزان با تعداد دو نفر مربوط به شهرستان طارم است.

وی با اشاره به اینکه مرحله استانی مسابقات در ۱۴ و ۱۵ شهریورماه برگزار شده است، خاطرنشان کرد: پس از پایان این مسابقات ۲۳ نفر از کارآموزان به مرحله کشوری مسابقات جهانی مهارت راه یافتند.

جماعتی تصریح کرد: مرحله کشوری مسابقات جهانی مهارت از یکم تا ۱۰ آبان‌ماه جاری در مرکز تربیت مربی کرج برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرحله کشوری مسابقات جهانی مهارت در ۲۹ رشته مختلف برگزار می‌شود، افزود: کارآموزان زنجانی در ۱۹ رشته مختلف به رقابت می‌پردازند.

مسئول المپیاد مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه ۱۳ نفر از زنجان و دو نفر از شهرستان سلطانیه به مرحله کشوری مسابقات جهانی مهارت راه یافتند، ادامه داد: از شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره، خدابنده و طارم یک نفر به این مسابقات اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: کارآموزان زنجانی در این مسابقات در رشته‌های کنترل صنعتی، طراحی صفحات وب، پشتیبانی شبکه، تاسیسات لوله‌کشی، فناوری خودرو، گرافیک، کاشی‌کاری، آجرچینی، تراش CNC، جوشکاری، خیاطی، طراحی مهندسی، رباتیک، قنادی، فناوری اطلاعات نرم‌افزار، جواهر‌سازی، تولید، تاسیسات الکترونیکی و مکاترونیک به رقابت می‌پردازند.

جماعتی با اشاره به اینکه کارشناسان از اول آبان‌ماه برای طراحی پروژه و آماده‌سازی تجهیزات در مرحله کشوری مسابقات حضور دارند، گفت: مراسم افتتاحیه این مسابقات در سوم آبان‌ماه جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کارآموزان راه‌یافته به مرحله کشوری مسابقات جهانی مهارت از صبح روز چهارم آبان‌ماه جاری به رقابت می‌پردازند، تصریح کرد: این مسابقات هشتم آبان‌ماه به پایان می‌رسد.

مسئول المپیاد مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه کارآموزان در چهار روز پروژه عملی خود را آماده می‌کنند، اضافه کرد: نتایج و نمرات مسابقات از طریق سیستم CIS در تاریخ ۱۰ آبان‌ماه اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: نفرات برگزیده مرحله کشوری برای رقابت با برگزیدگان جهان به المپیاد جهانی مهارت ۲۰۱۵ برزیل اعزام می‌شوند.

جماعتی از علاقه‌مندان خواست برای بازدید و دریافت راهنمایی‌های لازم از مرحله کشوری مسابقات جهانی مهارت به دبیرخانه المپیاد ملی مهارت اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − یک =