کمیته امداد ۱۴۴ طرح اشتغالزایی در ابهر اجرا کرده است

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر از اجرای ۱۴۴ مورد طرح اشتغالزایی در این شهرستان خبر داد.

محسن داودی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: رویکرد کمیته امداد در دهه‌ی چهارم خدمت‌رسانی این نهاد، توانمندسازی و خودکفایی مددجویان با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی است.

وی با اشاره به این‌که در این دهه کمیته امداد اقدامات بسیاری در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی انجام داده است، افزود: طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد بر اساس توانایی‌های مددجویان و استعدادهای آن‌ها اجرایی می‌شود.13911108000545_PhotoA

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر با اشاره به اجرای طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد در زمینه‌های کشاورزی، دامداری، دامپروری، مشاغل خانگی اضافه کرد: این طرح‌ها بر اساس توانایی‌های مددجویان، شرایط آنها و همچنین دوره‌های آموزشی که برای آنها برگزار شده است، اجرایی می‌شود.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد در بحث اشتغالزایی مددجویان در سال تولید حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی تصریح کرد: طی پنج ماهه نخست امسال ۱۴۴ مورد طرح اشتغال با صرف اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۸۹۴ میلیون ریال از محل اعتبارات طرح‌های زودبازده، مشاغل خانگی و منابع بانکی اجرایی شده است.

داودی خاطر نشان کرد: قبل از اجرای طرح‌های مذکور دوره‌های آموزشی مرتبط برای واجدان شرایط برگزار شده و آموزش‌های لازم در رشته‌های شغلی مختلف به آنها ارائه شده است.

وی در ادامه به ارائه خدمات بهداشتی به مددجویان کمیته امداد نیز اشاره داشت و گفت: ارتقای سطح بهداشت مددجویان از جمله موضوعاتی است که همواره مورد توجه امدادگران بوده و سالانه اقدامات بسیاری در این زمینه انجام می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر همچنین رعایت بهداشت در بحث تغذیه و تنظیم خانواده و همچنین مراقبت‌های بهداشتی اولیه کودکان توسط مادران را نیز از دیگر مباحث مورد نیاز برای افزایش ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه هدف عنوان کرد و افزود: یکی از اقدامات این نهاد در بخش بهداشت و سلامت مددجویان اعطای کمک هزینه‌های تغذیه به کودکان زیر شش سال است.

وی با بیان اینکه طی پنج ماهه نخست امسال ۱۷۱ کودک ابهری از کمک هزینه‌های تغذیه کمیته امداد ابهر بهره‌مند شدند، تصریح کرد: مجموع مبلغ هزینه شده در این زمینه ۲۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال و به ازای هر کودک ۲۶۰ هزار ریال در ماه است.

داودی تاکید کرد: هدف از پرداخت این کمک هزینه‌های ارتقای سطح سلامتی کودکان و کمک به رشد مناسب و به موقع آنها است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − شش =