نامه سرگشاده به اعضای شوراهای اسلامی ابهر و خرمدره/ ولی‌برجی

 … و پس از سلام و احترام؛

 دوستان! چنین می پندارم که در آغازین روزهای مسؤولیت، لذت انتخاب و واهمه مسؤولیت، حس عجیبی را در وجودتان برانگیخته است و باور دارم تک تک شما برای رویارویی با دشواری ها با سلاح همت و منطق، صف آرایی کرده اید و بی تردید، هرکه در این پیکار، عزمش راسخ تر و ایمانی که به هدف خویش دارد استوارتر باشد بر ناملایمات چیره خواهد گردید و در پیکار مسؤولیت در شرایط کنونی! سربلند خواهد بود.

 دوستان! امروز که با تأیید مردم، جواز حضور در این آزمون بزرگ را یافته اید به کارنامه ای بیاندیشید که فردا به نام تک تک شما صادر خواهد شد. پس به مصداق «العاقل مَن یَعتبر بِالتجارب» از تجربه پیشینیان درس بگیرید که فرصت آزمون آنها به سرآمده است و چه سعادتمند هستند کسانی که کارنامه ای درخشان در پیشگاه مردم و در محضر خداوند خواهند داشت!

 رفقا! مسیر مسؤولیت، صاف و هموار نیست و گاهی مَرکب راهوار نیز در مسیر ناهموار گرفتار می آید، از همان آغاز سفر، ملزوماتش را برگیرید و بر خدا و باور راسخ خویش و همراهی موکلان خود تکیه کنید که این همراهی، تکیه گاه استواری برایتان در این مسیر پرپیچ و خم خواهد بود و البته اگر در آغاز سفر دچار تردید شوید به مقصد پای نخواهید گذاشت.

 وکلای عزیز! در آغاز راهی دراز به عنوان برادر کوچکتان، نکاتی را با شما در میان می گذارم، باشد که پس از سپری ساختن ۴ سال، مردمان شهرتان، پای کوبان و سپاس گویان در مقصد به انتظارتان باشند:

۱- همواره در مسیر سفر به پیمانی که با مردم بستید و به سوگندی که در پیشگاه خدای خویش به جای آوردید بیاندیشید تا این تأمل، اراده شما را در برابر سستی ها و وسوسه ها استوارتر سازد.

۲- انتظارات ناروای دوستان و خویشان، چالش جدی و مانع بزرگ شما در مسیر سفر خواهد بود، با عزم راسخ و سلاح منطق، این موانع را پشت سر بگذارید.

۳- شناخت درست هدف و آگاهی کامل بر وظایف و اختیارات خویش، امکان حرکت را بر شما آسان خواهد ساخت. با تکیه بر قانون اساسی (اصل یکصدم تا یکصد و ششم که بر شورا مرتبط است) و البته خود بر آن اشراف کامل دارید مسیر دقیق خویش را بیابید.

۴- اعضای شوراهای ابهر و خرمدره در ۳ دوره گذشته، هر یک ضعف ها و نقاط قوتی داشته اند که البته بسیاری از واقعیت ها بر شما و مردم آشکار است؛ نقاط قوت و ضعف آنها می تواند بهترین کتابی باشد که آموزه هایش شما را در مقابله با ضعف ها و رفع نارسایی ها و تقویت نقاط قوت یاری رساند.

۵- مبادا طرح ها و ایده ها را تنها در قالب «مصوبه» به شهرداری که خود بر می گزینید، تقدیم کنید که بی تردید گاهی امر «نظارت» بر حسن اجرای مصوبات توسط شورا در جلب رضایت مردم اهمیتی مضاعف می یابد.

۶- با تکیه بر فروتنی و کردار نیک، بر غرور کاذبی که گاهی از سوی شیطان، سراغ آدمی را می گیرد فائق آیید که صد البته تواضع و فروتنی، شما را به مشاورت مردم و کارشناسان امر ترغیب می سازد که البته خداوند خود در آیه ۱۵۹ سوره آل عمران (شاوِرهم فی الأمر)، پیامبر خویش را به مشورت با مردم فرا می خواند که این امر بر اعتبار رأی مردم دلالت دارد.

۷- در برابر فشارهای سیاسی احتمالی برخی رؤساء و مدیران نهادها و ادارات، در جهت تغییر مواضع منطقی شما، استوار باشید؛ اما تمام همت خویش را برای تثبیت پل های مستحکم ارتباطی و پرهیز از تشتت آراء و اختلاف به کار گیرید که اگر آتش اختلاف و تفرقه، چه با مسؤولین شهر و چه در بین خود اعضای شورا شعله ور شود، خرمن زحمات شما را خاکستر می سازد و اراده، انگیزه و توان حرکت را در مسیر هدف از شما می ستاند.

۸- بی گمان بسیاری از شما دارای سلایق و گرایش های سیاسی خاص خود هستید اما رنگ دادن به این امر در نشست های داخلی شورا و تعاملات شورا با سایر نهادها و سازمان ها و اشخاص حقوقی، آفتی است که می تواند در عرصه فرهنگ، اجتماع و توسعه و آبادانی شهر پیامدهای ناگواری را به بار آورد.

دوستان! دوره ۴ ساله مسؤولیت شما نیز چشم بر هم زدنی، به سرانجام می رسد، با تمام وجود، همت کنید که فردا وقتی از این سفر پرخطر که می توانید با هشیاری خویش آن را امن و پربار سازید، به سلامت و سعادت بازگردید و فردا در میان مردمان فرهیخته و آگاه ابهر و خرمدره به حسن عمل و امانتداری شهره باشید و قادر باشید با سینه ای صاف و سری بلند با مردمان شهر، خاطرات امانتداری خویش را مرور نمایید.

ولی برجی- ۱۲ شهریور۹۲

 این نامه را ۱۶شهریور۹۲ در صفحه اجتماعی ندای ابهر نیز به چاپ رسانیدم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 12 =