تولید ۵۵۵ تن انواع ماهی خوراکی در ابهر

  http://AbharOnline.org/wp-content/uploads/2013/05/82-58.jpg

مدیر شیلات استان زنجان گفت: طی سال گذشته ۵۱۱ تن ماهی سرد آبی و ۴۴ تن ماهیان گرم آبی در شهرستان ابهر تولید شد.

“محمود صیادبورانی”، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: در سال گذشته از مجموع ۳۳ مجموعه فعالیت در زمینه پرورش و تولیدات شیلات، ۲۷ استخر پرورش ماهیان سردآبی که در زمینه تولید قزل‌آلا و و ۳ مزرعه پرورش ماهیان گرم آبی در زمینه تولید کپور و ۳ مرکز بچه ماهی قزل‌آلا فعالیت داشتند.

وی افزود: در مجموع تولید ۲۷ استخر، پرورش ماهی قزل‌آلا ۵۱۱ تن و ماهیان گرم آبی ۴۴ تن و همچنین ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه تولید بچه ماهی صورت گرفته است.

صیاد بورانی با اشاره به تولیدات شهرستان ابهر، تصریح کرد: این میزان تولید در شهرستان ابهر شامل ۵/۷ درصد از تولیدات آبزیان در استان بوده است که رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

این مسئول درخصوص ظرفیت تولید ابهر در زمینه آبزیان، خاطرنشان کرد: طبق مطالعات مشاورین اگر تولید به صورت سنتی صورت گرفته و از تجهیزات هوادهی و برگشت آب استفاده نشود شهرستان ابهر توان تولید ۶ هزار تن را دارد اما در صورت تولید مکانیزه این میزان تا ۱۵ هزارتن قابلیت افزایش دارد.

صیاد بورانی با اشاره به اقدامات حمایتی در این زمینه، گفت: برگزاری کلاس‌های آشنایی با تکثیر و پرورش آبزیان به صورت رایگان، طرح‎های توجیهی که بر روی پرتال مدیریتی شیلات قرار دارد. پیگیری صدور مجوزهای لازم برای فعالیت متقاضیان، معرفی متقاضیان برای دریافت تسهیلات بانکی، همچنین بازدید رایگان مشاورین و کارشناسان این اداره از فعالیت‎های موجود که راهگشای فعالیت‎‌ها و افزایش تولید بوده است.

مدیر شیلات استان زنجان با اشاره به مشکلات موجود فعالیت آبزی پروری، تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده چاه‎های موجود در شهرستان ابهر از جمله چاه‎های عمیق هستند اگر فعالیت‎های آبزی‌پروری در راستای فعالیت کشاورزی صورت بگیرد مفید است، در حالی که هم اکنون فعالین این عرصه فعالیت ۹ ماهه دارند و با بهره‎برداری از لایه‎های بیشتر و رهاسازی بچه‌ماهی‎ها به منابع آب‎های زیرزمینی لطمه وارد می‎کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + 10 =