وجود ۸ پرونده تخریب و تصرف در بخش مرکزی ابهر

ابهرآنلاین: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر گفت: سال گذشته ۸ پرونده تخریب و تصرف در بخش مرکزی این شهرستان وجود داشته است.

علیرضا الهیاری در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در ابهر به عملکرد سال گذشته اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان در زمینه درآمدهای وصولی اجرای بند ۵ الحاقی ماده ۸۴ قانون اشاره کرد و افزود: عملکرد سال گذشته شامل یک کارت صادر شده و ۴ کارت تمدید شده بوده است.images

وی افزود: مبلغ وصولی این کار به میزان یک میلیون و ۳۹۹ هزار و ۱۲۰ ریال بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر به نقش پوشش گیاهی در بقای بشر اشاره کرد و ادامه داد: یک زمین با پوشش گیاهی چند برابر زمین بدون پوشش آب جذب می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: همچنین یک زمین جنگلی چند برابر زمین زراعی آب جذب می‌کند.

وی با بیان اینکه تخریب مراتع موجب از بین رفتن علوفه دام‌ خواهد شد، اضافه کرد: اگر تخریب مراتع ادامه پیدا کند با توجه به اینکه اغلب گوشت گوسفند تولیدی وابسته به مراتع است، شاهد واردات بیشتر گوشت و تبعات منفی آن خواهیم بود.

الهیاری با اشاره به وجود گونه‌های مختلف گیاهی در هر هکتار زمین، خاطر‌نشان کرد: این گونه‌ها از نظر ژنتیکی، خواص دارویی، صنعتی و خوراکی دارای اهمیت فراوان است و با پیشرفت علوم هر روز راز تازه‌ای در مورد گیاهان کشف می‌شود.

وی با اشاره به هشت پرونده تخریب و تصرف در بخش مرکزی شهرستان ابهر در سال گذشته اظهار کرد: این پرونده شامل ۵۸۱/۱۵۵ هکتار بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر به یک فقره پرونده تخریب و تصرف در بخش سلطانیه اشاره کرد و گفت: مساحت مورد بررسی این پرونده شامل ۷۸/۱۰۲ هکتار است.

وی افزود: در مجموع در سال گذشته ۹ پرونده تخریب و تصرف در این اداره وجود داشت که شامل ۳۶۱/۲۵۸ هکتار بود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 3 =