تاخیر در اعلام ولادت و وفات جریمه نقدی دارد

ابهرآنلاین: رییس ثبت‌احوال ابهر گفت: تاخیر در اعلام ولادت و فوت افراد موجب جریمه نقدی می‌شود.

حکمت محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه زنجان، با اعلام این خبر اظهار کرد: مهلت قانونی ثبت و اقدام برای اخذ شناسنامه نوزاد ۱۵ روز و مهلت قانونی برای اعلام وفات و ابطال شناسنامه ۱۰ روز است که باید توسط بازماندگان متوفی اقدام شود. index

وی افزود: با توجه به این که برخی از والدین و یا بازماندگان در این امر کوتاهی می‌کنند طبق قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی تاخیر در اعلام این ۲ واقعه مهم حیاتی موجب جریمه افراد متخلف می‌شود.

محمدی در ادامه با اشاره به آمار وقایع حیاتی ثبت شده طی ۴ ماهه ابتدایی سال جاری، گفت: در ۴ ماهه ابتدای امسال ۹۵۰ ولادت، ۱۹۴ وفات، ۵۵۶ ازدواج و ۹۵ طلاق در شهرستان ابهر به ثبت رسیده است.

این مسئول با بیان این که در سال جاری آمار ولادت در این شهرستان ۸٫۸۲ رشد داشته است، گفت: آمار ثبت ولادت در مدت مشابه سال ۹۱، ۸۷۳ مورد بوده است که رشد قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

رییس اداره ثبت‎احوال ابهر با اشاره به آمار ۳ واقعه حیاتی دیگر طی مدت مشابه سال ۹۱، خاطرنشان کرد: در ۴ ماهه سال گذشته ۲۲۵ مورد وفات، ۶۹۲ مورد ازدواج، و ۹۹ مورد طلاق در این شهرستان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − 4 =