بازدید ۳۰ هزار نفر از “مرکز علوم و نجوم زنجان” طی ۴ سال گذشته

ابهرآنلاین: سرپرست مرکز علوم و نجوم زنجان گفت: از سال تاسیس مرکز علوم و نجوم زنجان در سال ۸۸ بیش از ۳۰ هزار نفر از این مرکز بازدید کرده‌اند.

لیلا سهندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به بازدید اقشار مختلف جامعه از آسمان نمای زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: بیشترین بازدید از سوی مدارس انجام می‌شود.images

سرپرست مرکز علوم و نجوم زنجان با بیان اینکه ورودی مرکز علوم و نجوم زنجان سه هزار تومان است، افزود: از دیگر استان‌های کشورمان و عکاسان بین‌المللی برای بازدید به این مرکز مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه آسمان نمای زنجان ۳۰ تا ۴۵ دقیقه است، گفت: برنامه‌های مرکز علوم و نجوم از جذابیت خاصی برخوردار است.

سهندی ادامه داد: مرکز علوم و نجوم برای عموم مردم و کودکان نسبت به مخاطب خود برنامه‌سازی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هزینه راه‌اندازی دستگاه‌های آسمان نما در هر اجرا پر هزینه است، تصریح کرد: مرکز علوم و نجوم تلاش می‌کند علاقه‌مندی همه اقشار جامعه را به برنامه‌های مرکز افزایش دهد.

سرپرست مرکز علوم و نجوم زنجان با اشاره به اینکه پنج شنبه بازدید از مرکز برای همه مردم آزاد است، گفت: برنامه‌های مرکز در روز پنج شنبه در دو سانس ۱۶ تا ۱۷ و ۱۷٫۳۰ تا ۱۸ برگزار می‌شود.

وی به برگزاری کلاس‌های مختلف در مرکز علوم و نجوم اشاره کرد و افزود: کلاس‌های آموزش نجوم برای رده سنی خردسال تا بزرگسال برگزار می‌شود.

سهندی به کتابخانه مرکزی و تخصصی این مرکز اشاره کرد و اظهار داشت: این مرکز دارای کتاب‌های مرجع نجوم است و علاقه‌مندان می‌توانند از این کتاب‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برنامه رصد شب از جذابیت خاصی برخوردار است، افزود: مرکز تلاش می‌کند برنامه‌های رصدی را افزایش دهد.

سرپرست مرکز علوم و نجوم زنجان ادامه داد: در همه مراکز مسئولین وظیفه دارند علم نجوم را به عموم مردم معرفی کنند.

وی با بیان اینکه در ۱۶ مهر ماه جاری نمایشگاه آموزش نجوم به مدت یک هفته برگزار می‌شود، اظهار کرد: در هفته‌ای با کانون فعالیت‌های کانون به عموم مردم معرفی می‌شود.

سهندی به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۰ مرکز در استان زنجان فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: یک مرکز سیار و چهار مرکز روستایی در زنجان، ابهر، خدابنده و آب‌بر برنامه‌های مختلفی برای کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + یک =