سفره های زیرزمینی با اجرای طرح های آبخیزداری تقویت میشود

ابهرآنلاین: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: تقویت سفره های آب زیر زمینی با اجرای طرح های آبخیزداری امکان پذیر می شود.

بهمن اسکندری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در زنجان، اظهار کرد: بخشی از طرح مطالعه شده در بخش آبخیزداری زنجان به پایان رسیده و این طرح ها بیشتر در مناطق سیل خیز از جمله زنجان، طارم و ماهنشان انجام شده است.images

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از مطالعه طرح های پخش سیلاب در ابهر، خرمدره و زنجان خبر داد و افزود: اقدامات لازم در این زمینه انجام شده و حفاظت از خاک و آب، جمع آوری هرز آب ها، کنترل سیلاب ها و کاهش خسارات سیل ها از مزیت های طرح های آبخیزداری است.

اسکندری یادآور شد: تقویت سفره های آب زیرزمینی با اجرای طرح های آبخیزداری امکان پذیر می شود و کاهش میزان فرسایش و رسوبات وارده به سدها و شبکه های آبیاری از دیگر مزیت های این طرح است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: بهبود شرایط زیست محیطی حوزه های آبخیز و در نهایت بهبود و توسعه منابع آب، خاک و پوشش گیاهی از دیگر مزایای اجرای طرح های آبخیز محسوب می شود.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح‌ ها حفاظت از آب و خاک در حوزه‌ های آبخیز، افزایش پوشش گیاهی، کنترل و کاهش خسارت سیل است.

اسکندری یادآور شد: تغذیه منابع آب و افزایش سطح آب سفره‌های زیرزمینی، کاهش اثرات خشکسالی، افزایش تولید و بالا بردن درآمد آبخیزنشینان و تثبیت شغل از دیگر مزایای این طرح محسوب می شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =