سرانه فضای سبز در استان زنجان پایین تر از میانگین کشور است

ابهرآنلاین: معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: سرانه فضای سبز در استان زنجان پایین تر از میانگین کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان زنجان گفت: سرانه فضای سبز استان زنجان ۱۲ صدم هکتار است و نسبت به سرانه کشوری و جهانی که به ترتیب دو دهم و شش دهم هکتار است ، پایین تر است.images

آقا جانلو با بیان اینکه مراتع استان در حد متوسط هستند، افزود: ۲۱ درصد مراتع استان را مراتع متراکم،۳۷ درصد نیمه متراکم و ۴۲ درصد فقیر هستند.

 وی با بیان اینکه مراتع در حفظ خاک، تامین علوفه ،تا مین داروهای گیاهی، تولید آب و کاهش آلودگی هوا نقش بسزایی دارند،  اظهار کرد: همچنین برخی مراتع از جمله چمن سلطانیه جزو آثار ملی و جاذبه های گردشگری هستند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی آبخیزداری استان تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران جزو مناطق خشک و نیمه خشک زمین محسوب می شود و از یک سوم میزان بارش جهانی برخوردار است لزوم توجه به مراتع برای جذب آب و نفوذ آن در منابع زیرزمینی حائز اهمیت است.

آقاجانلو ادامه داد: در صورتی که آب توسط پوشش گیاهی وارد منابع زیرمینی نشود سیل و خسارات متعددی را در پی خواهد داشت.

 وی درباره ظرفیت مراتع استان در تولید داروهای گیاهی یادآور شد: مراتع در دو بخش تولید زراعی گیاهان دارویی و بهره برداری از گیاهان موجود در طبیعت کارایی دارد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان زنجان خاطر نشان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان برنامه هایی برای ترویج کشت گیاهان دارویی در برخی مراتع دارد تا از این طریق وابستگی دامداران به مراتع کاهش یابد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =