رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان ابهر: حضور بانوان در دوره‌های فنی و حرفه‌ای به اشتغال آنها کمک می‌کند

ابهر آنلاین: رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای فجر شهرستان ابهر گفت: حضور بانوان در دوره‌های فنی و حرفه‌ای به اشتغال آنها کمک می‌کند.

خبرگزاری فارس: حضور بانوان در دوره‌های فنی و حرفه‌ای به اشتغال آنها کمک می‌کند

الهام موحد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به استقبال خوب علاقه‌مندان و هنرجویان از کلاس‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان ابهر اشاره کرد و اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای فجر ابهر دارای ۱۱ کارگاه فعال است.

وی ادامه داد: این تعداد کارگاه شامل رایانه، اتوماسیون اداری، طراحی و دوخت، صنایع چوبی آموزشی، دوخت‌های تزیینی، عروسک‌سازی نمایشی، کاربرد نرم‌افزاری اداری، روبان‌دوزی، قالی‌بافی تابلویی، کاموابافی با دو میل، کاربر حقوق و دستمزد و تجهیز شبکه‌های کوچک مربوط به رشته فناوری اطلاعات است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای فجر شهرستان ابهر با بیان اینکه این مرکز دارای ۱۳ رشته و ۲۸ حرفه است، تصریح کرد: حرفه به عنوان زیر مجموعه رشته محسوب می‌شود.

وی به بیمه علاقه‌مندان و هنرجویان در رشته قالی‌بافی تابلویی اشاره کرد و گفت: قالی‌بافی براساس تفاهم‌نامه صنایع‌دستی و مرکز فنی و حرفه ای جزو مشاغل خانه‌ای محسوب می‌شود.

موحد با بیان اینکه قالی‌باف‌ها برای داشتن بیمه باید دارای گواهینامه مهارت از سازمان فنی و حرفه‌ای و صنایع‌دستی باشند، افزود: این افراد از طریق فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای فجر شهرستان ابهر حداقل سن ثبت‌نام در دوره‌های فنی و حرفه‌ای را ۱۵ سال اعلام کرد و اذعان داشت: حداقل مدرک برای حضور در کلاس‌های این سازمان سوم راهنمایی است.

وی ادامه داد: برای بعضی از رشته‌های فنی و حرفه‌ای مانند کلاس شبکه داشتن حداقل مدرک فوق دیپلم الزامی است.

موحد به ایجاد رشته‌های «محصول محور» در فنی و حرفه‌ای ابهر اشاره کرد و اظهار داشت: کارگاه کیف‌دوزی، شیشه‌گری، پرده‌دوزی، روبان‌دوزی و خیاطی جزو رشته‌های محصول‌محور است.

وی ادامه داد: فنی و حرفه‌ای از کارآموزان مسلط در رشته‌های «محصول‌محور» برای تولید و فروش محصولات در بازار و ارائه سفارش و تولید حمایت می‌کند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای فجر شهرستان ابهر به استقبال علاقه‌مندان از رشته‌های محصول‌محور اشاره کرد و بیان داشت: بیشتر علاقه‌مندان از رشته‌های خیاطی لباس‌های کشی، کیف‌دوزی و روبان‌دوزی استقبال کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام در دوره‌های فنی و حرفه‌ای به صورت اینترنتی است، متذکر شد: حداکثر ظرفیت کلاس‌ها ۱۴ نفر است، اما در بعضی مواقع به دلیل استقبال علاقه‌مندان به ۲۰ نفر هم می‌رسد.

موحد با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای فجر ویژه بانوان است، ادامه داد: بیشتر استقبال‌کنندگان از دوره‌های فنی و حرفه‌ای به دانش‌آموزان دبیرستان و دانشجویان ۱۵ تا ۳۵ سال اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه حضور بانوان در دوره‌های فنی و حرفه‌ای به اشتغال آنها کمک می‌کند، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب مهارت عملی در رشته دانشگاهی خود به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای فجر شهرستان ابهر در پایان تأکید کرد: امید است با تبلیغات مناسب حضور علاقه‌مندان در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای برای کسب مهارت نهادینه شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + هفده =