رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان: خیابان‌های استان زنجان ۱۱۹ نقطه حادثه‌خیز دارد

خبرگزاری فارس: خیابان‌های استان زنجان 119 نقطه حادثه‌خیز دارد

ابهر آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: شهرهای مختلف استان دارای ۱۱۹ نقطه حادثه‌خیز است که ۶۹ مورد آنها در شهر زنجان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مقصود شمس‌آذر ظهر امروز در سومین جلسه ستاد عمران شهری استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده توسط پلیس برای اصلاح فرهنگ ترافیکی اظهار کرد: پلیس با حضور در صدا و سیما، ارائه آموزش‌های لازم به موتورسواران و نصب بنر آموزش‌های لازم را به مردم می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان تصریح کرد: مسئولان با برگزاری دوره‌های ‌آموزشی درصدد اصلاح رفتار کارکنان برای برخورد بهتر با مردم هستند.

وی تعداد گواهینامه‌های صادر شده در سال گذشته را ۳۴ هزار و ۸۳۷ مورد اعلام کرد و افزود: در این مدت ۸ هزار و ۵۹۷ خودرو شماره‌گذاری شده است.

شمس‌آذر بر لزوم رفع نقاط حادثه‌خیز در همه شهرهای استان از جمله شهر خرم‌‌دره تاکید کرد و گفت: معضلات موجود در این شهرها موجب کشته شدن چند نفر شده است.

وی به افتتاح مرکز پایش تصاویر ترافیک توسط استاندار اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ترافیک شهر زنجان توسط ۲۲ دوربین فعال کنترل و رصد می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان از احصای ۴۲ مورد معضل ترافیکی در شهرهای استان خبر داد و گفت: شهرهای مختلف استان ۱۱۹ نقطه حادثه‌خیز دارد که ۶۹ مورد آنها در شهر زنجان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه معضلات ترافیکی برخی از شهرها به دلیل مشخص نبودن محدوده شهرها است، ادامه داد: این مشکل در دو شهر ابهر و خرم‌دره مشهود است.

شمس‌آذر اضافه کرد: سال گذشته ۱۶ نفر از کشته‌شده‌های حوادث رانندگی داخل شهرها عابران پیاده بودند.

وی تعداد تلفات موتورسواران را در سال گذشته ۱۸ نفر اعلام کرد و گفت: این تلفات ناشی از وجود مشکل در زیرساخت‌های شهری از جمله شکستگی جداول و هموار نبودن دریچه‌های موجود در شهر است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان توقف خودروهای سنگین و تردد آنها را در سطح شهر از دیگر معضلات موجود در سطح شهرها دانست و اضافه کرد: ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس هم درست جانمایی نشده است.

وی عدم جمع‌آوری خودروهای فرسوده را از سطح شهر از دیگر مشکلات شهرهای استان زنجان دانست و تصریح کرد: میادین و خیابان‌های شهر هم مشکلاتی دارند که باید رفع شود.

شمس‌آذر سد معبر، فعالیت مسافربرهای شخصی، نبود پایانه‌های مسافربری در برخی از شهرها از جمله ماهنشان، عدم وجود پارکینگ، تشکیل بازارهای روز و بروز مشکل تردد، دودزایی وسایل نقلیه، وجود تیرهای برق در وسط خیابان، نبود گذرگاه عابر پیاده، پارک خودروها در جلوی نمایشگاه‌های سطح شهر، عدم خط کشی معابر، سرعت‌گیرهای غیر استاندارد و تابلوهای دست‌نویس را از دیگر معضلات ترافیکی موجود در سطح شهرهای استان زنجان عنوان کرد.

وی مجهز کردن تقاطع‌های شهرها به سیستم کنترل و اصلاح مشکلات معابر را از جمله راهکارهای موجود برای حل معضلات ترافیکی دانست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: حذف نقاط حادثه‌خیز و ساماندهی علائم راهنمایی و رانندگی از دیگر راهکارهای کاهش معضلات ترافیکی موجود در سطح شهرهای استان زنجان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
6 نظرات
  1. اسکندر قنبری می گوید

    باسلام امیدوارم این انتقاد من هم خدمت اقای شمس اذر برسه بنده ساکن تهران هستم وهراز گاهی مسافرت از بخت بدمان از زنجان رد میشویم اقای شمس اذر از نظر قانون رانمایی ورانندگی قایم شدن مامور ویاخودرو راهنمایی ایراد دارد چرا مامورین شما فقط دنبال جریمه شدن هستن.دومین مسئاله دومین عوارضی در اتوبان زنجان تبریز هر وقت رد میشیم تنمونمیلرزه چرا که سربازیکه اونجاست باید یه یادگاری هم شده واسه چراغ شکسته یا راهنمای شکسته یا …یه جریمه کنه .اقای شمس مامورین شما وظیفه اصلی خود یعنی راهنمائی مردم در رانندگیو فراموش وفقط دنبال پرکردن دفترچه های ۱۰۰برگ جریمه هستن واگر اعتراضی بشه انقدر اخلاقشون تنده نمیشه اعتراض کرد

  2. محمد می گوید

    واقعا واسه راهنمایی و رانندگی زنجان متاسفم
    فقط تیغ زدن از مردومو بلدین
    هیچ شهری مثل زنجان اینجوری جریمه نمیکنن
    ماشالا مقامم که گرفتین

  3. اشكان می گوید

    کلا مامورین راهور دلشون خیلی کوچیکه.مثلا با ۳ تا اضافه سرعت چششون در میاد تو کله شون و میگن کم مونده بود چپ کنی.فک کنم قرار بود زن به دنیا بیان این نازک دلان.آخی.شما چقد مهربونو نازک دلین.رانندگی خودتونم دیدم اینقد آروم میرید.اینقد قانونو رعایت میکنید.جمع کنید بابا دزدای سرگردنه.دیدار به قیامت.متنفرم ازتون.اینجا که قدرت ندارم ولی در محضر خدا حالتونو میگیرم.من کارم خارج از شهره.قشنگ میبینم چه غلطایی میکنید.طرف میلیاردره  نمیتونه هر روز تو رستوران غذا بخوره.مامورای شما چطور صبحونه و ناهار و شام تو رستورانن.نکنه حقوق چند میلیونی میگیرن.این فکرتونو یخورده به سمت رشوه از رانندگان سوق نمیده.ببینید دلم پره ازتون .گم شید حیوونای آدم صفت.

  4. امير می گوید

    خیلی تاسف باره که مرتضی محمدی از ماموران راهنمایی یا بهتر بگم رئیس راهنمای استان زنجان بهت تذکرنمیده که حرکت کن و با دروغ میگه مدارک بده خلافیت زیاده ١ میلیون ۶٠ هزار خلافی داری و من که میدونم اینجور نیست  نمیتونم به اقا بفهمونم که دروغ میگی خجالت بکش و جریمه میکنه و جالب تو همین لحظه ماشین دوستش که تو ایستگاه اتوبوس پارکه جریمه نمیشه و من میگم چرا این جریمه نمیشه اما به من دروغ میگی با ادبیاتی زشت جواب میده. و من میخوام با ١٩٧ تماس بگیرم اما کسی جواب تلفن نمیده میخوام با تلفن گویای راهنمایی صحیت کنم شکایت کنم جواب نمیده.

  5. پانچیست می گوید

    با  سلام اینجانب در راهنمایی و رانندگی زنحان به عنوان پانچیست  مشعول به کار بودم که که جتاب سرهنگ افریدون بدون هیچ دلیلی بنده و دو نفر از همکارانم را از کار برکتار کردند و چند نفر از فرزندان همکارشان را بر سر کار اوردند الان ما باید چکار کنیم همه امیدم کارم بود ما که با جون و دل کار میکردبم حتی بدون بیمه خیلی افسرده شدم تو رو خدا کمکمون کنید *************

  6. رسول می گوید

    باسلام وعرض خسته نباشید دوپیشنهادداشتم برای راهنمایی ورانندگی ۱-برای دوربین نصب شده درمسیر دانشگاه آزاد سرعت درنظرگرفته واقعا پایین است درصورت امکان حداقل سرعت ۶۰درنظرگرفته شود.۲-مسیریکطرفه کوچه مشکی تاچهارراه راه دوم درپشت خیابان اصلی طبق روال قبلی تابلوارقائم ادامه داشته باشد.باتشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =