معرفی وب‌سایت تاریخ ما

وب‌سایت تاریخ ما دانشنامه فرهنگی است که از تیر ماه سال ۱۳۸۶ شروع به کار کرده و مطالب تولیدی را در وب‌گاهی با همین نام منتشر می‌کند.
موضوع اصلی فعالیت این وب‌گاه، تاریخ جهان باستان است؛ اما موضوعات دیگری چون فرهنگ، علوم اجتماعی، فلسفه، عرفان، ادیان و مذاهب، اساطیر، چهره‌های ماندگار با تأکید ویژه و با اولویت قرار دادن به نگاه تاریخی و مستند در حوزه ی فعالیت این وب گاه می باشد.
«تاریخ ما» به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی فعالیت می‌کند و عمده شهرت آن به علت کتابخانه تاریخی آن است که بیش از سه هزار کتاب تاریخی را در دسترس علاقمندانش قرار داده است.
«تاریخ ما» توسط «اِنی کاظمی» در سال ۱۳۸۶ بنیانگذاری شده است. مرکز ثبت این وب‌گاه در «جمهوری اسلامی ایران» می باشد و بیش از ۶۰ درصد از مطالب این وب‌گاه تولیدی و باقی بازنشر مقالات نویسندگان عضو وب‌گاه و تارنماهای مشهور حوزه تاریخ می باشد. مشی عمومی “تاریخ ما” حرکت بر اساس رویکردی بی‌طرفانه است و دیدگاه‌های گوناگون و متضاد در کنار هم منتشر می‌شوند و این مسئله موجب انتقاد برخی سایت های اصولگرا و جریان‌های مذهبی شده است.

این وب‌گاه در حالی که رتبه ۲۵۰ الکسا کشور و ۱۳٫۷۰۰ دنیا را داشت و درحالی با میانگین ۱۰۰٫۰۰۰ بازدید کننده بازدید یک سایت تاریخی در جهان سوم را تکان داده بود، در آبان ۱۳۹۱، توسط “کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه” به علت نامعلوم فیلتر شد و تلاش‌ها برای رفع فیلترینگ آن به جایی نرسید.
هم اکنون “تاریخ ما” با تغییر آدرس به فعالیت خود ادامه می‌دهد؛ عموم مدیران و کاربران ارشد این وب‌گاه دانشجویان رشته‌های علوم انسانی هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =