مدیریت بیمه اتکایی آسیایی به یک ایرانی سپرده شد

به گزارش خبرنگار مهر، در سی و پنجمین جلسه شورای‌عالی شرکت بیمه اتکایی آسیایی که پنج‌شنبه گذشته با حضور تمامی اعضا در بانکوک تایلند برپا شد، عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک سینا و رئیس‌کل سابق بیمه مرکزی به اتفاق آرا برای پنجمین بار متوالی و برای دو سال دیگر به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت انتخاب شد.

شرکت ایشین ری، با عضویت کشورهای چین، هند، فیلیپین، تایلند، بنگلادش، سریلانکا، افغانستان، بوتان، کره جنوبی و ایران و با هدف ارتقای همکاری‌های بیمه ای اتکایی در آسیا شکل گرفته است، این شرکت از ابتدای تاسیس تاکنون، هر سال سودآوری خود را افزایش داده و بر سرمایه خود افزوده است.

بیمه اتکایی آسیایی در سال ۲۰۱۰ نسبت به ۲۰۰۹ در حق ‌بیمه‌های تولیدی ناخالص ۸٫۶ درصد رشد داشته و سود خالص آن ۱۰۰ درصد بوده است. ارزش دفتری سهام شرکت بیمه اتکایی آسیایی نیز حدود ۳٫۸ درصد رشد داشته است.

در برنامه راهبردی شرکت بیمه اتکایی آسیایی علاوه بر موافقت با گسترش سرمایه‌گذاری و عضویت در شرکت، مقرر شده است که عملیات بیمه‌ای این شرکت در سال آینده میلادی به رشد بالای ۱۰ درصد برسد.

این شرکت در سال ۱۹۷۹ با ابتکار کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل برای آسیا و اقیانوسیه (UN/ESCAP) تاسیس شد و مقر آن در تایلند است.

عملکرد عمده این شرکت به عنوان یک بیمه‌گر اتکایی حرفه‌ای که از بازارهای بیمه کشورهای عضو و سایر بازارهای موجود در منطقه کار می‌پذیرد تجاری است و مازاد عملیات اتکایی خود را بعد از نگهداری با اولویت بازارهای بیمه ملی و بیمه اتکایی کشورهای عضو مجددا واگذار می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =