خانمحمدی: اعتبار چشم گیری در بودجه ۹۲ برای صنعت و تولید وجود ندارد

IMG10284523
ابهر آنلاین: نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس گفت: در رویکر کلی بودجه سال ۹۲ تنگناهایی وجود دارد و برای بخش صنعت و تولید چیز قابل توجهی برای تقویت وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا خانمحمدی در اولین جلسه شورای برنامه ریزی استان زنجان در سال جاری افزود: از نیمه دوم اردیبهشت ماه بودجه امسال از کمسیون تلفیق به صحن علنی مجلس ارایه شد که بخش سلامت و صنعت در بودجه برای ما اهمیت زیادی داشت.

وی با بیان اینکه رویکرد کلی بودجه در سال ۹۲ با تنگناهایی موجه است افزود: تقویت چندان جدی در بودجه امسال برای بخش صنعت و تولید در کشور دیده نشده است.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس با اشاره به اضافه کردن الحاقیه ای به ماده قانون بودجه ادامه داد: بحث استقرار ۳۰۰ واحد صنعتی در ۳۰۰ نقطه محروم کشور در صحن علنی مجلس مطرح شده است.

وی با تاکید بر لزوم حرکت صنعت به سمت علم و استفاده از دانش در ادامه کار افزود: برخی از صنایع چین در طول چند سال چندین بار پوست اندازی کرده اند تا خود را با علم روز تطبیق دهند در این کشور صنعت سیال است ولی متاسفانه ما در کشور به این موضوع توجه چندانی نکرده ایم.

خانمحمدی با تاکید و لزوم تشکیل کمیته علمی برای بررسی و حل مشکلات صنایع در کشور گفت: همه مشکلات صنایع ما در کشور مالی نیست.

وی با اشاره به فعالیت های مطلوب صورت گرفته در حوزه نانو در کشور اظهار داشت: متاسفانه این صنعت را به کشور های دیگر واگذار کرده ایم و بنابراین شاهد تبدیل ثروت از علم نانو برای کشور نبوده ایم.

امسال سال سختی برای دستگاه های اجرایی پشتیبان صنعت و تولید در کشور است

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس با بیان اینکه سال جاری سال سختی برای دستگاه های اجرایی پشتیبان صنعت و تولید در کشور خواهد بود افزود: برای جبران خسارت های ناشی در سرمازدگی برای محصولات کشاورزی استان نیز مکاتباتی صورت گرفته که امیدواریم ضرر و زیان های وارده را تا حدی ترمیم نماید.

وی با ابراز تاسف از برابر نبودن استعداد ها و ظرفیت های علمی مناطق با واحد های صنعتی افزود: در کل کشور واحد های صنعتی در هر کجا مستقر هستند به همان نسبت توزیع نخبکان وجود ندارد و این موضوع باعث هدر رفت یکی از این دو می شود.

 مردم به لحاظ اشتغال و اقتصاد سال سختی را در پیش رو دارند

خانمحمدی با اشاره به تلاش های زیاد دستگاه های اجرایی ادامه داد: مردم ما در سال جدید به لحاظ اشتغال و وضعیت اقتصادی فشار بیشتری را بر دوش خواهند داشت و همه ما باید در این زمینه تلاش نماییم تا مشکلات مردم کم تر شود.

وی با بیان اینکه استقرار واحدهای صنعتی در کشور، مناسب نیست  ادامه داد: انتظار داریم در شورای برنامه ریزی استان به مساله عدالت خیلی دقت شود و باید همه اعتبارات و تخصیص ها را در شرایط بهینه حرکت دهیم. برای استفاده از فرصت های ملی ظرفیت های مطلوبی در استان وجود دارد و با انتقاد و هیا هو کاری از پیش نمی رود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =