پرونده انفجار گاز روستای ازناب در پیچ و خم ادارات

ابهرآنلاین: حادثه انفجار منزلی در روستای ازناب به علت عدم رعایت اصول ایمنی از طرف شرکت پیمانکار گاز از جمله حوادث تلخی بود که کمتر در رسانه های منطقه بازتاب یافت، و از طرف دیگر دلجویی از خانواده های آسیب دیده و جبران خسارتهای وارده در اسرع وقت میتوانست بار این فاجعه را سبکتر و موجبات تسلی  خانواده های بازماندگان را فراهم آورد که متاسفانه این موضوع بعد از گذشت بیش از ۵۰ روز از حادثه مورد غفلت مسئولین و دست اندرکاران قرار گرفته و  اکنون پرونده این حادثه در پیچ و خم ادارات منتظر تصمیم گیری و اعلام حکم است.

ازناب- انفجار گاز

به گزارش موج رسا، مردم روستای ازناب از توابع شهرستان ابهر خوشحال از گازکشی به روستای خود منتظر نصب علمک های گاز و رهایی از مشکلات استفاده از سایر سوخت ها بودند اما نمی دانستند حادثه ای تلخ در انتظار یکی از خانواده های این روستا است که غم سنگینی را بر روستا مستولی خواهد کرد.

توصیه به مردم در خصوص گاز همواره مراقب بودن از نصب صحیح لوازم گازسوز و استفاده درست از آنهاست، اما کمتر کسی تصور می کند مسئولان گازکشی موجب حادثه تلخی در این خصوص شوند.

کنده کاری های کوچه های روستای ازناب توسط شرکت گاز نشان از گازدار شدن مردم این روستا بود، مردم خود را مشتاقانه آماده استفاده از گاز می کردند، کارشناسان شرکت گاز با بازرسی و کنترل مراقب بودند حادثه ای متوجه مردم نشود، اما انگار بی مسئولیتی برخی از افراد دخیل در گازرسانی به روستای ازناب از حادثه ای تلخ خبر  می داد.

با وجود اینکه چند نفر از اهالی روستا به مسئولان گفته بودند بوی گاز در روستا پیچیده، کسی گوش شنوا نداشت.

یکی از علمک های نصب شده در این روستا توسط بیل مکانیکی از جا کنده شده بود، مردم روستا به مسئولان گفتند اما ناظرین و مهندسین بازهم به این موضوع توجه نکردند، حتی نشتی گاز را نیز با گاز امتحان می کردند، گویا فیلمی نیز در این زمینه توسط اهالی تهیه شده است، آن روز اتفاقی نیفتاد اما چند روز بعد مردم روستا سه نفر را قربانی بی مسئولیتی دیدند.

خانواده شیخی در روز حادثه سفره نذری داشت و حدود ۵۰ نفر میهمان این خانواده بودند، از قضا پس از پایان مراسم و تمام شدن کارها سه نفر در خانه بقیه کارها را انجام می دادند غافل از اینکه حادثه ای تلخ در انتظار این خانواده است.

ادامه ماجرا را از زبان پدر خانواده شیخی می شنویم که می گوید روز حادثه پس از اتمام سفره نذری، مادرم، پسرم و پسرخاله همسرم در خانه به همدیگر کمک می کردند که به یکباره نشتی گاز و فشار بیش از حد که حاصل سهل انگاری برخی مسئولان بود، موجب شد منزلم دچار انفجار و آتش سوزی شود که سه نفر از عزیزان این خانواده دچار سوختگی شدید شدند.

وی با بیان اینکه پسرخاله همسرم یک هفته بعد از این حادثه در بیمارستان دار فانی را وداع گفت، افزود: پسرم پس از ۱۰ روز و مادرم پس از ۳۰ روز از این حادثه جان به جان آفرین تسلیم کردند.

شیخی با اشاره به اینکه هنوز علت حادثه از سوی شرکت گاز اعلام نشده و هیچ مسئولی از این خانواده دلجویی نکرده است، افزود: چندین بار به اداره گاز مراجعه کرده ام اما هنوز هیچ جوابی به این خانواده داغدار داده نشده است.

وی با طرح این پرسش که اگر حتی شیشه پنجره شرکت گاز توسط یکی از اهالی شکسته می شد، آیا شرکت گاز تحمل می کرد؟، افزود: سه نفر از عزیزانم از دنیا رفته اند و حتی یک چادر مسافرتی که خانواده ام بتواند سرپناهی داشته باشند به ما داده نشده است.

این هموطن با بیان اینکه یک مرحم برای زخم هایم در این ۵۰ روز نیافته ام، گفت: همه سرمایه و آینده معنویم را از دست داده ام، آنوقت شرکت گاز با برخوردهای نامناسب به جای مرحم بودن، زخم بر تنم می زند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه و آینده هر خانواده ای فرزندانش است، افزود: در این حادثه فرزند ۲۲ ساله ام و مادرم از بین رفتند و هنوز نتوانسته ایم جای خالی آنها را طاقت بیاوریم.

شیخی با بیان اینکه دختر کوچکترم به زور به مدرسه می رود، افزود: ۵۰ نفر از طایفه من نابوده شده اند و به فردا نمی اندیشند.

وی ادامه داد: شرکت گاز در این مدت نه تنها مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است بلکه حتی یک هزار تومان نیز که بتوانم یک نان برای خانه تهیه کنم به ما نداده است.

این پدر با گلایه از سکوت رسانه ها در خصوص چنین رویدادی گفت: سهل انگاری مسئولان را چه کسی پاسخ می دهد.

وی با بیان اینکه خانه سوخته من به موزه تبدیل شده است، گفت: مردم با آه و ناله به خانه سوخته من نگاه می کنند و مسئولان نیز بی تفاوت از کنار چنین مسئله دردناکی می گذرند.

شیخی با اشاره به اینکه چون سه نفر از خانواده من در این حادثه دچار سوختگی شدند، مجبور بودم سه آمبولانس آی سیو دار تهیه کنم، گفت: تنها یک آمبولانس در شهرستان موجود بود و با هزینه خودم این سه نفر را به بیمارستان انتقال دادم.

وی با بیان اینکه کسی مسئولیت چنین سهل انگاری را تاکنون قبول نکرده است، افزود: باید مسئولان در این زمینه پاسخگو باشند.

مسئول روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان نیز با بیان اینکه پرونده این حادثه در مراجع قضایی در دست پیگیری است، افزود: هنوز نتیجه پرونده مشخص نشده است.

رابطی با بیان اینکه به دلیل اینکه پرونده در مراجع قضایی در حال رسیدگی است نمی توان در خصوص آن صحبت کرد، گفت: پنج شنبه هفته گذشته مسئولان شرکت گاز در مراسم این خانواده شرکت کرد. وی ادامه داد: این واقعه حادثه بوده و عمدی در کار نبوده است!.

لازم به یادآوری است، بعد از گذشت۵۰ روز از حادثه آتش سوزی در روستای ازناب هنوز اطلاعاتی در این زمینه در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است. خانواده شیخی با انتشار نامه ای خواستار رسیدگی به این موضوع شده اند.

در این نامه آمده است:

 انفجار منزلی در روستای ازناب شهر ابهر توسط لوله گاز شهری

با سلام، برای من جای تعجب است که در عصر ارتباطات حتی اشاره ای به حادثه ای که در حوزه شما اتفاق افتاد نشده است.

نشت گاز لوله اصلی در خارج از ساختمانی که هنوز لوله کشی گاز نشده بود باعث شد که گاز از زیر ساختمان به داخل نفوذ کرده و با توجه به بسته بودن مکان انفجاری را موجب شود که باعث مرگ ۲ جوان ۲۱ ساله و ۱۷ ساله و یک خانم شود و تمام زندگی و خانه را  نابود کند. اما متاسفانه نه تنها در این چتد وقت حتی دلجویی از خانواده حادثه دیده توسط مسئولین صورت نگرفته بلکه جای تعجب است که هیچ یک ازخبرگزاری های استان هم خبری مبنی بر این حادثه دلخراش منتشر نکرده.چرا؟ مگر جان انسانها بی ارزش است؟ آیا اگر این اتفاق برای یکی از خانواده مسئولین نیز می افتاد اینگونه سکوت اختیار میشد؟ کسی حتی یک بار از این خانواده سراغی گرفت؟ مگر رسانه ها وظیفه ای جز اطلاع رسانی نسبت به آنچه به محیط پیرامون اتفاق می افتد ندارند؟

انتهای خبر/

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ابهر می گوید

    ای بابا
    این درد درد تازه و تلخ برای من نیست از شرکت گاز ابهر
    چون
    ۳سال متوالی بود در زمستان های سال گذشته از شرکت گاز ابهر خانواده مارو به جرم دزدی در گاز شهری محکوم به پرداخت جریمه و قطع گاز منزل مارو در روز های سرد وحشت ناک ابهر انجام داده
    به چه کسی باید شکایت می بردیم؟؟؟؟؟؟؟
    حتی واگذار کردیم
    به خدا؟::::::::::
    خدا گفت حق محرومین بیشتر از این نیست در این دنیا

  2. شيخي می گوید

    با سلام
    متنی چند روز قبل نوشتم ولی جوابی نگرفتم از ابهر انلاین در بالا نوشته شده با گذشت ۵۰ روز پی خبر جدید را هم بزنید لطفا با گذشت نزدیک به ۳ ماه هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته خبرنگار شما میتواند با مراجعه به دادسرا موضوع را پیگیری کند و متوجه میشود که چه اقداماتی صورت گرفته البته اگر گرفته باشد!!! در بالای کادر محبت کرده و نوشته اید ممکن است نظرات شما ۲۴ ساعت بعد تایید شود ولی نظر بنده یک هفته است که … خبری نیست . شرکت گاز حداقل کاری که میکرد این بود که در سایت ابهر انلاین یک عذر خواهی و یک دلجوئی از خانواده های بازماندگان میکرد ولی متاسفانه غرور وتکبر آنقدر زیاد است که اجازه این کار را برخود نمیدهند چون به نظر آن بزرگواران چیزی نشده واتفاقی نیفتاده فقط ۳ نفر مرده اند و منزلی ویران شده !!! در آخر شما هم اگر مطالب بنده برایتان بی ارزش بود میتوانید هیچ اقدامی نکنید … ولی این مسئله به نظر بنده و هر کس که میشنود آنقدر بزرگ است که باید کشوری میشد و در خبر سراسزی پخش میشد.

  3. هاشم احدی می گوید

    بسمه تغالی باعث تاسف است مهمتراینکه مسئولین درمقابل عمل انجام شده قرارگرفته اندحال برای فرار ازمسئولیت کی بودکی بود من نبودم بازی میکنندحال انکه بااین عمل خودتیشه بریشه انقلاب میزنندواین ماجراراسرسری میگیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 7 =