رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان: ۵۸ درصد لوبیای استان زنجان در ابهر تولید میشود

ابهرآنلاین: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: شهرستان ابهر بیشترین سهم تولید لوبیا و شهر زنجان بیشترین سهم تولید نخود در استان را عهده دار هستند.

محمد‌رضا نهاوندی‌پور در  گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: محصول نخود در سطح استان کاشت و تولید می‌شود.لوبیا

وی به سهم سایر شهرستان‌های استان در تولید محصول نخود اشاره کرد و گفت: شهرستان ماهنشان در تولید این محصول سهم ۱۴ درصدی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه این سهم تولید برآورد محصول زراعی سال ۹۰ است، افزود: شهرستان طارم سهمی از تولید محصول نخود نداشته است.

این مسئول از سهم ۱۴ درصدی تولید نخود شهرستان ابهر خبر داد و تاکید کرد: شهرستان خدابنده نیز سهم ۱۵ درصدی را در تولید این محصول دارد.

نهاوندی‌پور با بیان اینکه شهرستان خرمدره سهم سه درصدی تولید را دارد، یادآور شد: در همین راستا شهرستان ایجرود سهم ۱۶ درصدی را دارا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به تولید لوبیا در سطح استان اشاره کرد و ابراز داشت: شهرستان ابهر بیشترین سهم تولید را در این محصول داشته است.

وی با بیان اینکه شهرستان ابهر سهم ۵۸ درصدی تولید این محصول را دارد، اضافه کرد: شهرستان خرمدره نیز سهم ۲۷ درصدی در تولید لوبیا دارد.

نهاوندی‌پور سهم تولید شهرستان ایجرود را صفر درصد عنوان کرد و گفت: شهرستان ماهنشان نیز شرایط مشابهی با شهرستان ایجرود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از سهم تولید ۱۴ درصدی شهرستان خدابنده خبر داد و تاکید کرد: شهرستان زنجان نیز سهم ۱ درصدی تولید را دارد.

این مسئول شهرستان طارم را یادآور شد و خاطرنشان کرد: این شهرستان نیز سهمی در تولید لوبیای استان ندارد.

نهاوندی‌پور استان زنجان را یکی از استان‌های با ظرفیت بالا در کاشت و برداشت محصولات زراعی عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های خوبی در شهرستان‌های استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان استفاده از ظرفیت‌های موجود را متذکر شد و اذعان داشت: استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها مورد توجه جدی است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =