ابهر تولید کننده ۳۶درصد از گندم آبی استان زنجان است

ابهرآنلاین: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ۳۶ درصد از تولید گندم آبی استان در شهرستان ابهر صورت می‌گیرد.

محمد‌رضا نهاوندی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: زنجان سهم ۱۷ درصدی از تولید گندم استان در بخش دیم و همچنین سهم ۱۳ درصدی از سهم تولید گندم آبی را دارد.گندم

وی به سهم سایر شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: شهرستان ماهنشان در بخش تولید گندم آبی ۱۰ سهم استان را تولید می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین به سهم ماهنشان در تولید گندم دیم اشاره و خاطر نشان کرد: همچنین۱۰ درصد گندم دیم استان در ماهنشان تولید می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه شهرستان طارم سهمی از تولید گندم دیم ندارد، افزود: شهرستان طارم چهار درصد از گندم آبی استان را تولید می‌کند.

نهاوندی‌پور از سهم ۳۶ درصدی تولید گندم آبی در شهرستان ابهر خبر داد و تاکید کرد: شهرستان ابهر در بخش تولید گندم دیم نیز ۱۳ درصد سهم تولید استان را صورت می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به وضعیت تولید گندم در شهرستان خدابنده اشاره کرد و اظهار داشت: این شهرستان در بخش تولید گندم آبی ۲۶ درصد سهم کل استان را تولید می‌کند.

وی عملکرد شهرستان خدابنده در بخش تولید گندم دیم را مورد تاکید قرار داد و افزود: ۴۶ درصد تولید گندم دیم استان در این شهرستان انجام می‌شود.

نهاوندی‌پور همچنین وضعیت تولید گندم در خرمدره را یادآور شد و تاکید کرد: ۱۰ درصد گندم آبی استان در خرم‌دره تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به میزان تولید گندم دیم این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: یک درصد تولید گندم استان در بخش دیم متعلق به خرمدره است.

این مسئول از سهم ۱۲ درصدی ایجرود در تولید گندم دیم استان خبر داد و تاکید کرد: این شهرستان در بخش تولید گندم آبی سهم ۱ درصدی دارد.

نهاوندی‌پور گندم را یکی از محصولات مهم در سطح کشور عنوان کرد و اذعان داشت: استان زنجان ظرفیت تولید خوبی در بخش تولید گندم دیم و آبی دارد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + ده =