نماینده مردم ابهر و خرم‌دره: ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌ آبرسانی سد کینه‌ورس اختصاص یافت

ابهرآنلاین: نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغ ۸۱ میلیارد ریال از کمیسیون تلفیق مجلس و  مبلغ ۸۰ میلیارد ریال از محل فروش اوراق مشارکت به پروژه آبرسانی سد کینه‌ورس به شهرهای ابهر و خرم‌دره اختصاص پیدا کرده است.13920107000054_PhotoA

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، محمدرضا خان‌محمدی ظهر امروز در جلسه بررسی مسئله آب این شهرستان ضمن با اهمیت عنوان کردن بحث آب و فاضلاب اظهار داشت: بحث فاضلاب در سلامت انسان خیلی مهم است و درصد عمده‌ای از امراض نوین ایجاد شده به دلیل مشکلاتی است که در فاضلاب کشور داریم.

وی افزود: با تکنولوژی فعلی قدرت مهار و تخریب آلاینده‌های جدیدی که وارد آبهای زیر زمینی می‌شود را نداریم که در این زمینه باید فکر اساسی شود.

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه آبرسانی سد کینه‌ورس و آب و فاضلاب شهرستان خرم‌دره خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در کمیسیون تلفیق مجلس مبلغ ۸۱ میلیارد ریال و از محل فروش اوراق مشارکت ۸۰ میلیارد ریال به پروژه آبرسانی سد کینه‌ورس به شهرهای ابهر و خرم‌دره اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: به پروژه فاضلاب شهری خرم‌دره از محل کمیسیون تلفیق مجلس ۴۶ میلیارد ریال و از محل فروش اوراق مشارکت ۴۰ میلیارد ریال اختصاص پیدا کرده که با جذب این اعتبارها شاهد پیشرفت سریع این پروژه‌ها در منطقه خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در این جلسه گزارشی از وضعیت پروژه آبرسانی سد کینه‌ورس و فاضلاب شهر خرم‌دره و اجرای عملیات خطوط انتقال اصلی و مخازن ذخیره آب ارائه کرد.

مسلم پور‌نصرت با بیان اینکه طرح آبرسانی سد کینه‌ورس از مهمترین طرح‌های مهر ماندگار شرکت آب و فاضلاب استان زنجان است، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه، آب شرب و کشاورزی دو شهر خرم‌دره و ابهر تامین می‌شود.

وی در ادامه خواستار مساعدت در تامین منابع مالی آبرسانی از سد کینه‌ورس و توسعه فاضلاب شهری ابهر و خرم‌دره شد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 18 =