مدیرعامل شرکت غله زنجان خبرداد؛ افزایش ۱۰ برابری خرید گندم در زنجان

ابهرآنلاین: رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت غله استان زنجان گفت: امسال خرید گندم در زنجان نسبت به کل سال گذشته ۱۰ برابر افزایش یافته است.

رسول منصوری در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم در زنجان گفت: از ابتدای آغاز برداشت گندم در استان تا کنون بیش از ۱۰۴ هزار تن گندم در مراکز خرید شرکت غله خریداری شده است، این مقدار بیش از ده برابر گندم خریداری شده در سال گذشته است.index

وی به خدمات رسانی متصدیان خرید گندم در مراکز خرید گندم دولتی در استان اشاره کرد تصریح کرد: مراکز خرید گندم بصورت تمام وقت و حتی در روزهای تعطیل آماده پذیرش محمولات گندم است.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به اینکه فضاهای ذخیره سازی استان جوابگوی خرید گندم بیش از نیاز استان است  خاطر نشان کرد: در طول خدمت  دولت نهم و دهم ظرفیت فضاهای خرید گندم استان به حدود ۲۶۰ هزار تن رسیده است.

وی افزایش قیمت خرید تضمینی را علت اصلی افزایش خرید گندم توسط مراکز دولتی اعلام کرد و افزود: با ادامه روند خرید گندم در مراکز خرید استان پیش بینی می‌شود نیاز کل استان در چند روز آتی خریداری و ذخیر شود.

منصوری سرانه مصرف گندم استان را ۱۱۹ کیلوگرم در سال اعلام کرد و افزود: این رقم قبل از هدفمندسازی یارانه ها ۱۶۹ کیلوگرم در سال ۸۴ بود که کاهش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین گندم مورد نیاز کشور در شهرستان خدابنده تولید می‌شود ادامه داد: ۵۰ درصد گندم خریداری شده در مراکز خرید استان، گندم تولیدی شهرستان خدابنده است.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان افزود: بعد از شهرستان خدابنده شهرستان ابهر، زنجان و ایجرود در میزان فروش گندم به مراکز خرید دولتی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت گندم تضمینی گندم از سوی دولت باعث کوتاه شدن دست واسطه گران و دلالان شد خاطر نشان کرد: ۹۰ درصد گندم خریداری شده استان دارای بهترین کیفیت است که با توجه به ابلاغ دولت گندم‌ با کیفیت عالی را به قمیت ۸۱۴۰ ریال خریداری می‌شود.

منصوری مهمترین دغدغه فعلی این شرکت را پرداخت به موقع بهای گندم کشاورزان برشمرد و اذعان کرد: بر حسب رایزنی و پیگیریهای صورت گرفته درباره مطالبات کشاورزان امیدواریم تا پایان مرداد کل بستانکاری کشاورزان به ویژه مابه التفاوت قیمت جدید به حساب اعلام شده واریز شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت غله پاسخگوی ارباب رجوع است یاد آور شد: شماره تلفنهای ۴۲۵۴۵۰۱ و ۴۲۵۳۷۴۰ این شرکت آماده پاسخگویی به سوالات و شکایات احتمالی است.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − سه =