رفیعی فرماندار ابهر: مردم شهرستان‌ابهر آماده خلق حماسه‌ای دیگر هستند

خبرگزاری فارس: مردم شهرستان ابهر آماده خلق حماسه‌ای دیگر هستند

به گزارش ابهرآنلاین، نورالدین رفیعی عصر امروز در نشست اعضای ستاد انتخابات شهرستان ابهر که با حضور استاندار زنجان برگزار شد، با اشاره به ابلاغ آغاز روند انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی روستایی و شهری در تاریخ ۲۱ فروردین ۹۱ اظهار داشت: روند انتخابات در ابهر هم از آن تاریخ با تشکیل هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ و بخش آغاز شده است.

وی به صدور آگهی ثبت‌نام‌ها همزمان با تشکیل ستاد اجرایی انتخابات در شهرستان ابهر اشاره کرد و افزود: ۶۵۰ نفر در این شهرستان داوطلب عضویت در شوراهای شهری و روستایی شدند.

فرماندار ابهر با بیان اینکه ۱۴۴ نفر از داوطلبان عضویت در شوراها در مناطق شهری ثبت‌نام کرده‌اند، اضافه کرد: ۵۰۶ نفر هم از مجموع ۶۵۰ داوطلب ثبت‌نام کرده در مناطق روستایی کاندیدای عضویت در شوراها شده‌اند.

وی از افزایش ۱۹ درصدی داوطلبان در حوزه‌های شهری شهرستان ابهر خبر داد و گفت: شهر سلطانیه شاهد افزایش ۸۶ درصدی کاندیداهای عضویت در شوراها است.

رفیعی به کاهش آمار ثبت‌نام کاندیداها در مناطق روستایی برای عضویت در شوراها اشاره و تصریح کرد: تعداد ثبت‌ نام‌ کنندگان در این دوره انتخابات در مناطق روستایی ۱۳ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد ثبت‌ نام‌ کنندگان برای عضویت در شوراهای اسلامی روستاها به حد نصاب رسیده است، تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری در ۱۲۲ روستای شهرستان ابهر برگزار می‌شود.

فرماندار ابهر از برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در ۹۲ روستای این شهرستان خبر داد و افزود: از این مجموع ۱۰ روستا دارای شورای پنج نفره هستند، چراکه تعداد خانوارهای آنها بالای ۲۰۰ است.

وی، تعداد کرسی‌های شوراهای مورد نیاز در سطح شهرستان ابهر را ۳۲۰ عضو اعلام کرد و ادامه داد: ۲۴ کرسی از این مجموع شهری و ۲۹۶ کرسی باقیمانده روستایی هستند.

رفیعی از پیش‌بینی ۱۴۰ شعبه اخذ رأی در سطح شهرستان ابهر برای برگزاری انتخابات خبر داد و بیان داشت: طبق دستور ابلاغ شده، تعداد شعبه‌های اخذ رأی در این شهرستان کاهش یافته که منجر به صرفه‌جویی می‌شود.

وی با اشاره به آماده شدن ۲۷۳ صندوق اخذ رأی در شهرستان ابهر اضافه کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در این شهرستان با مشارکت ۴ هزار عامل برگزار می‌شود.

فرماندار ابهر، تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات پیش‌رو در این شهرستان را ۱۳۰ هزار و ۳۰۷ نفر اعلام کرد و اذعان داشت: ۸۲ هزار و ۴۸۶ نفر از این تعداد واجد شرایط رأی دادن شهری و ۴۷ هزار و ۸۱۹ نفر روستایی هستند.

وی به برگزاری کلاس‌های آموزشی و مانورهای مختلف برای برگزاری انتخابات پیش‌رو در سطح شهرستان ابهر اشاره و تصریح کرد: دوره‌های کارشناسی این دوره از انتخابات هم برگزار شده است.

رفیعی به پیش‌بینی‌های لازم در مورد برگزاری موفق انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: سه لایه امنیت مورد نیاز که لازمه برگزاری هر انتخاباتی است هم پیش‌بینی شده است.

وی، درصد مشارکت مردم شهرستان ابهر را در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۹۱ درصد اعلام و اضافه کرد: درصد مشارکت مردم این شهرستان در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۸۳ درصد و سومین دوره شوراها ۶۱ درصد بوده است.

فرماندار ابهر با اشاره به آغاز روند انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان ابهر تأکید کرد: این روند تا روز برگزاری انتخابات ادامه دارد.

وی تصریح کرد: شهرستان ابهر آماده برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شده است.

رفیعی مسئولان و مردم شهرستان ابهر را آماده خلق حماسه‌ای دیگر در راستای اطاعت از فرامین و منویات مقام معظم رهبری اعلام کرد.

در این جلسه، امام جمعه ابهر طی سخنان کوتاهی با اشاره به اینکه هر انسانی در درون خود یک ستاد انتخاباتی دارد، افزود: در این ستاد است که طی طریق خدا یا شیطان را انتخاب می‌کند.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی تأکید کرد: اگر انسان موفق به اصلاح ستاد انتخاباتی درون خود شود، می‌تواند راه درست را از راه نادرست تشخیص و راه راست را بپیماید.

وی بر ضرورت مشاوره دادن و هدایت کردن در این ایام تاکید کرد و گفت: بد حرف زدن و بد عمل کردن در واقع خدمت کردن به دشمن محسوب می‌شود که باید پرهیز کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × دو =