پور نصرت: آب و فاضلاب شهری سه طرح مهم در ابهر و خرمدره اجرا می کند

ابهرآنلاین: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت : در شهرستانهای ابهر و خرمدره سه طرح مهم در دست اجرا داریم و یک طرح مشترک که همان آبرسانی از سد به شهرستانهای ابهر و خرمدره است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسلم پور نصرت قبل از ظهر شنبه در بازدید نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس از طرح های آب و فاضلاب شهری شهرستانهای ابهر و خرمدره افزود: طرح آبرسانی به ابهر و خرمدره جهت تامین آب شرب بر روی ۲۵۰ هزار نفر و به مقدار ۱۲ میلیون متر مکعب است که در این طرح پنج مخزن دخیره آب با ظرفیت ۱۴ هزار متر مکعب در ابهر و ۹ هزار متر مکعب در خرمدره در نظر گرفته شده است.

پور نصرت درباره مخازن فعلی ابهر افزود: ابهر ده هزار متر مکعب مخزن با ۳۵ هزار نفر مشترک دارد که جوابگوی نیاز فعلی نیست و این در حالی است که احتیاج ما به مخازن بالای ۲۵ هزار متر مکعب در این شهر بوده و در پیک مصرف مخازن ما توانایی ندارد.

مدیر عامل آبفا همچنین به مشکلات آبرسانی ابهر اشاره کرد و گفت : در طراحی ملاحظات لازم نسبت به آبرسانی شریف آباد ابهر به وجود نیامده و جزو طرح جامع آبرسانی پیش بینی شده است .

به گفته پورنصرت، برای آبرسانی به ابهر و خرمدره ۳۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که طبق برآورد اولیه در حال حاضر ۱۲ میلیارد تومان برای خرید و نصب تجهیزات مورد نیاز است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان در ادامه به مشکلات اجرایی طرح فاضلاب شهری ابهر پرداخت و گفت: ردیف اعتباری برای این طرح از سال ۹۰ در نظر گرفته نشده و با ایجاد ردیف اعتباری جدید و گشایش موافقتنامه جدید برای مناطق توسعه یافته شهر ایجاد۶۰ کیلومتر شبکه ارتقا تصفیه خانه و ایجاد خط انتقال و ایستگاه پمپاژ را در برنامه داریم.

پور نصرت  همچنین به تعیین تکلیف پیمانکاران موجود و قراردادهای جاری اشاره کرد و گفت : به دلیل عدم تامین اعتبار کلیه طرحها رها شده و شرایط بحرانی  بویژه در تصفیه خانه و انفصالی های مسطح شهر ایجاد کرده است.

پورنصرت ادامه داد: با توجه به افزایش وصل انشعابات در صورت نبود رسیدگی و تعیین تکلیف کارهای باقیمانده با مشکلات حاد زیست محیطی مواجه خواهیم شد.

وی اعلام کرد: برای تکمیل طرح فاضلاب ابهر هفت میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.IMG11503198

در ادامه دکتر خانمحمدی ، نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس گفت: با پیگیریهای انجام شده اعتبارات آبرسانی به ابهر و خرمدره به ۸۱ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده و برای ساخت تاسیسات فاضلاب خرمدره نیز ۴۶ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که ۲۰ میلیارد ریال افزایش داشت.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس ادامه داد: با یک ردیف جدا برای طرح فاضلاب خرمدره ۲ میلیارد ریال نیز اعتبار در نظر گرفته شده است.

دومین طرح مورد بازدید طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر ابهر بود که این طرح شامل تصفیه خانه فاضلاب ‌اجرای شبکه، خط انتقال و ایستگاه پمپاژ استکه کل طرح ۹۴ درصد پیشرفت دارد.  نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی از طرحهای در دست اجرا شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در شهرستانهای ابهر و خرمدره با حضور فرمانداران آن شهرها و مدیر عامل و معاونان و کارشناسان شرکت آب فاضلاب بازدید و از نزدیک در جریان کارها قرار گرفت.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. محمدی می گوید

    با سلام و عرض ادب .احتراما مطلبی را می خواستم خدمت شما عرض کنم که بنده دهیار روستای قروه از توابع مرکزی شهرستان ابهر می باشم که مشکل عمده این روستا مشکل آب آشامیدنی می باشد که دلیل اصلی آن پوسیدگی لوله اصلی می باشد که لوله از جنس گالوانیزه بوده و ۳۵ سال قدمت دارد .
    جهت رفع این مشکل با نماینده محترم شهرستان جناب دکتر خانمحمدی و فرمانداری و بخشداری مرکزی شهرستان ابهر و آبفای روستایی مکاتبه نمودیم و به دلیل هزینه زیاد این پروژه متاسفانه تا امروز هیچ نتیجه ای نگرفتیم .حالا از شما سئوالی دارم که ما با این مشکل که باعث کوچ مردم به شهرستان است چکار کنیم و این مشکل را چه جوری حل نماییم . و چرا در این مورد هیچ ارگانی با ما همکاری نمی نماید .
    با تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − یازده =