طهماسبی خبر داد: ۱۲۰۰ بیمار کلیوی در استان زنجان تحت پوشش انجمن کلیوی هستند

ابهر آنلاین: مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان از وجود هزار و ۲۰۰ بیمار کلیوی در زنجان خبرداد و گفت: این بیماران اعم از دیالیزی، پیوند کلیوی، تحت مراقبت و پیشگیری تحت پوشش این انجمن هستند.

 به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا طهماسبی صبح یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان، افزود: این بیماران در هفت مرکز در شهرستانهای ابهر، زنجان ، خرمدره تحت پوشش هستند. images

وی، با اشاره به اینکه  از این تعداد بیمار کلیوی  ۲۶۰ بیمار دیالیزی ، ۲۵۰ بیمار دیالیزی عفونی و ده بیمار از نوع دیالیز صفاقی و ۵۸۰ بیمار پیوند کلیه در استان وجود دارد .

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان،  با اشاره به اینکه ده نفر در سالجاری به بیماران کلیوی استان اضافه شده است گفت:  درمجموع ۶۰۰ بیمار پیوند کلیه در استان وجود دارد.

طهماسبی گفت: ۳۲۰ بیمار تحت مراقبت و پیشگیری هستند .

وی تاکید کرد: در استان زنجان ۹۴۰ بیمار از چرخه حمایت انجمن خارج شده ودیگر تحت پوشش این انجمن نیستند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان، با اشاره به اینکه ۲۵۰ بیمار دیالیزی در استان وجود دارد افزود: در این راستا تنها ۶۰ نفر مجاز و شرایط لازم برای پیوند کلیه را دارد.

طهماسبی، از افزایش ۲۰ درصدی بیماران کلیوی در سالجاری در استان خبر داد و یادآورشد:  افزایش تعداد این بیماران بر اثربیماری های فشار خون و دیابت بوده است.

وی گفت: در سال گذشته تعداد میانگین افزایش بیماران کلیوی ۱۷ درصد بود و همچنین در سال ۹۰ هم ده درصد بود.

در پایان این مراسم به بیماران کلیوی فعال در عرصه های علمی، ورزشی و فرهنگی جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − 2 =