خلع ید ۹ هزار هکتاری اراضی ابهر در سه ماه نخست امسال

ابهرآنلاین، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر و گفت: تشکیل ۲ فقره پرونده تخلف ماده ۵۵ به مساحت بیش از  ۳۳۷  هکتار و تشکیل ۲ فقره پرونده تخلف ماده ۴۴ (دام مازاد و غیرمجاز) نیز در این مدت صورت گرفته است.

 الهیاری افزود: در ۳ ماهه نخست سال بیش از ۴۲ میلیون تومان به عنوان مجموع درآمدهای منابع طبیعی شهرستان ابهر وصول شده است.

 وی ادامه داد:در این مدت بیش از هفتصد هزار تومان بابت عوارض صدور و تمدید پروانه چرا  وصول شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر  اضافه کرد:انجام طرح مدیریت چرا به مساحت ۴۵ هزار هکتار از مراتع شهرستان ابهر در سه ماهه نخست سال  صورت گرفته است.

الهیاری با اعلام اینکه ۸۸ هکتار از اراضی این شهرستان به دیمزارهای کم بازده تبدیل شده است، اظهار کرد: در بهار امسال پیگیری و مکاتبه با شورا و دهیار روستاهای نایجوک، چپدرق،یوانک،سروجهان برای معرفی مجری طرح مرتعداری و واگذاری طرح مرتعداری انجام شده؛ به طوری که برخلاف مشکلات سه هزار هکتار از مراتع شهرستان ابهر  تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

 وی با اشاره به  تنظیم و تهیه نقشه های اوقافی و ارائه به اداره ثبت اسناد، پاسخ به استعلامات  ۶۴ فقره در۳۷ پلاک و  بازدید و تهیه گزارش از فعالیت معادن   از معرفی ۴ فعال عرصه منابع طبیعی در بخش های مجری نمونه صنوبرکاری،مرتعدار ماهر ، محافظ افتخاری جنگل، مرتع و آبخیزدار به جهاد کشاورزی برای تجلیل خبر داد./س

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + بیست =