مدیر عامل شرکت برق منطقه‏ ای زنجان خبر داد؛ راه ‏اندازی نخستین آزمایشگاه تست توربین‏های بادی در ابهر

ابهر آنلاین: مدیر عامل شرکت برق منطقه‏ ای زنجان گفت: نخستین آزمایشگاه تست توربین‏های بادی در شهرستان ابهر راه‏اندازی می‏شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی چهل‌ امیرانی عصر امروز در نشست خبری اظهار داشت: صنعت برق استان زنجان از سه بخش تولید، توزیع و انتقال تشکیل شده است.

13911025000418_PhotoA

وی خاطر نشان کرد: شرکت برق منطقه‏ ای زنجان ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت را با ۳۷ هزار کیلومتر مربع مساحت تحت پوشش قرار داده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ‏ای زنجان با بیان اینکه مصرف شبکه برق منطقه‏ ی زنجان یک هزار و ۱۶۹ مگاوات برآورد شده است، تصریح کرد: طول خطوط برق، خطوط ۴۰۰، ۲۳۰ و ۶۳ کیلو ولت در مجموع ۴ هزار و ۱۸۵ کیلومتر مدار اعلام شده است.

وی با بیان اینکه ۸۱ پست برق در شرکت برق منطقه‏ ای زنجان وجود دارد، اضافه کرد: ظرفیت ترانس‏ها نیز بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ مگاولت آمپر محاسبه شده است.

چهل امیرانی با اشاره به اینکه در مجموع در استان زنجان ۶۴۸ مگاوات برق تولید می‏شود، یادآور شد: تولید برق در استان بیش از نیاز برای مصرف است.

وی با بیان اینکه چهار نیروگاه توسط بخش خصوصی در استان زنجان احداث می‏شود، ادامه داد: با احداث این نیروگاه‏ها حدود ۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق در استان تولید می‏شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ‏ای زنجان با اشاره به اینکه سرمایه‏گذاران پیگیر احداث نیروگاه در استان زنجان هستند، افزود: دو مورد از نیروگاه‏ها یک هزار مگاواتی و سه نیروگاه نیز ۵۰۰ مگاواتی احداث می‏شود.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه زنجان چهار با سرمایه ‏گذاری بانک ملی و در کنار نیروگاه سلطانیه احداث می‏شود، اذعان داشت: هیچ گونه مشکل و مانعی بر سر راه این پروژه وجود ندارد.

چهل امیرانی با بیان اینکه در مجموع احداث نیروگاه‏ها در استان زنجان ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‏گذاری نیاز دارد، یادآور شد: نیروگاهی نیز با سرمایه‏ گذاری چینی‏ها در استان احداث می‏شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به راه‏اندازی نخستین آزمایشگاه تست توربین‏های بادی در شهرستان ابهر، اظهار داشت: مجوز این پروژه صادر شده است و این آزمایشگاه در منطقه علی‌آباد شهرستان ابهر ایجاد می‏شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‏ ای زنجان با بیان اینکه حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‏ اندازی آزمایشگاه تست توربین‏های بادی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: سرمایه‏ گذاران نیز برای سرمایه‏ گذاری در بخش انرژی‏های نو و تجدید پذیر تشویق می‏شوند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + شانزده =