رییس بنیاد مسکن شهرستان ابهر خبر داد: صدور نزدیک به ۷ هزار سند مالکیت روستایی

ابهر آنلاین: رییس بنیاد مسکن شهرستان ابهر گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۶۹۲ مورد سند مالکیت روستایی به متقاضیان صادر شده است.

24299t

“داود بابایی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ مورد پرونده درخواست صدور سند مالکیت خانه‎های روستایی تشکیل و به اداره ثبت اسناد ارجاع داده شده است که از این تعداد برای ۶ هزار و ۶۹۲ مورد، سند صادر شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه تاکنون طبق قانون صدور اسناد مالکیت روستایی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در حیطه وظیفه بنیاد مسکن نبود این اقدام فقط در روستاهای ابهر و سلطانیه صورت می‎گرفت که با مصوبه جدید دولت در شهرهای هیدج و صائین‎قلعه نیز این امر توسط اداره بنیاد مسکن پیگیری خواهد شد.

بابایی با اشاره به اینکه ۱۱۱ روستا در شهرستان ابهر وجود دارد، گفت: از این تعداد برای ۳۹ روستا در بخش ابهر و ۱۸ روستا در بخش سلطانیه سند مالکیت روستایی صادر شده و مابقی روستاها نیز نقشه‌برداری شده و در دست انجام است.

این مسئول با تاکید بر اینکه استقبال روستائیان از سند مالکیت نسبت به سال‎های قبل روند قابل قبولی داشته است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دریافت وام‎‏های مقاوم‎سازی خانه‎های روستایی با ارائه سند مالکیت دیگر نیازی به معرفی ضامن معتبر ندارد و به راحتی به متقاضیان صادر می‌شود این امر موجب شده تا خود روستائیان با استقبال بیشتری از سوی روستائیان روبرو شده است.

بابایی خاطرنشان کرد: همچنین صدور سند باعث خاتمه دادن به بسیاری از دعاوی روستائیان بر سر املاک آبا و اجدادی آن‎ها شده است.
انتهای پیام/

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. آصف مولایی می گوید

    با سلام وحترام

    ، سوالی در مورد ثبت نام زمین های روستائی که انجام داده ایم را داشتم از روستای کینه ورس خبری دریافت نشده خواهشمند است اطلاع دهید.
    سپاسگزارم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 17 =