مدیرکل راه و شهرسازی زنجان خبر داد؛ احداث ۸۶ هزار واحد مسکن مهر در استان زنجان

News-634822694513666768

ابهر آنلاین: مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۸۶ هزار واحد مسکن مهر در استان زنجان احداث شده است.

حافظ باباپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: بر اساس توزیع استانی برنامه ساخت مسکن مهر توسط هیئت وزیران، سهم استان زنجان احداث ۴۴ هزار و ۶۸۷ واحد مسکونی و آماده‌سازی زمین برای ۱۲۱ هزار و ۵۶ بود.

وی با بیان اینکه در این زمینه اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تلاش‌های لازم را برای تحقق این امر انجام دادند، افزود: انعقاد قرار داد برای ساخت ۳۲ هزار و ۶۷۹ واحد صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه برای احداث این واحدها در زمان احداث زمینه اشتغال ۲۴ هزار و ۹۸ فرصت شغلی ایجاد شد، افزود: اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه استان زنجان به عنوان نخستین استان کشور جشن شکرانه اتمام طرح‌های مسکن مهر را برگزار کرد، افزود: در این جشن ۶ هزار و ۸۷۰ واحد مسکن مهر افتتاح شد.

باباپور با اشاره به اینکه ۲۰۷۰ واحد اراضی، ۲۱ هکتاری مسکن مهر ثمین در این جشن به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: این مراسم سومین مرحله افتتاح و بهره‌برداری مسکن مهر استان زنجان بود.

وی با بیان اینکه استان زنجان به همه تعهدات خود در خصوص مسکن مهر عمل کرده است، افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از دیگر طرح‌های مسکن مهر انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه تعهدات استان در زمینه مسکن مهر، بافت فرسوده و مسکن روستایی در سال ۸۹ و ۹۰ ۵۲ هزار واحد بود، افزود: ۱۸ هزار و ۵۹۲ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت احداث شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه یک هزار و ۹۴۲ واحد در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر احداث شده است، یادآور شد: ۳۲ هزار و ۲۰ واحد نیز در روستاهای استان احداث شده است.

باباپور عنوان کرد: مسکن مهر یکی از برنامه‌های مهم دولت به منظور خدمات‌رسانی به مردم است.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف تامین مسکن اقشار نیازمند به ویژه جوانان و محرومان آغاز به کار کرده است، افزود: این طرح طی سال‌های اخیر توانسته عده زیادی از متقاضیان مسکن را از دغدغه مسکن نجات دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به افتتاح ۲ هزار و ۲۴۴ واحد مسکن مهر رضوان در زنجان، خاطرنشان کرد: همزمان با حضور رئیس جمهور در زنجان ۱۲ هزار واحد مسکن مهر در سطح استان را مورد بهره‌‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این واحدهای مسکن مهر با اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد تومان در شهرهای مختلف استان زنجان به بهره‌برداری رسید،افزود: ۶ هزار و ۵۰۰۰ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار خانوار از جمله زنجان، ابهر، خرم‌دره و قیدار افتتاح شد.

باباپور با اشاره به اینکه یک هزار واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار واحد  از جمله در شهرهای هیدج، صائین‌قلعه، سلطانیه، ماهنشان، آب‌بر، زرین‌آباد و گرماب افتتاح شد، خاطرنشان کرد: ۵۰۰ واحد در بافت فرسوده شهری و ۴ هزار واحد مسکن روستایی در روستاهای استان زنجان بهره‌برداری شد.

وی افزود: از ابتدای آغاز ساخت واحدهای مسکونی مهر در استان زنجان یارانه پرداختی دولت به مسکن مهر استان‌، علاوه بر اختصاص ۱۸۶ هکتار زمین به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان ، ۸۰ میلیارد تومان نیز برای آماده‌سازی، صدور پروانه ساخت، تاسیسات زیربنایی و روبنایی ، هزینه‌های بیمه و مالیات و نظام مهندسی از سوی دولت پرداخت شده است.

قائم مقام وزیر ادامه داد‌: با بهره‌برداری از ۱۲ هزار واحد مسکن مهر که با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید، پروژه‌های در دست ساخت در استان زنجان این تعداد به ۸۶ هزار واحد رسید.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + 19 =