معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان خبر داد؛ فعالیت کانون‌های زنجان، ابهر و خرم‌دره در زمینه تئاتر کودکان و نوجوانان

1016893_PhotoA

ابهر آنلاین: معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: سه مرکز زنجان، ابهر و خرم‌دره در بخش تئاتر کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند.

اسدالله قمری‌نژاد امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان به استقبال خوب کودکان و نوجوانان از برنامه‌های تابستان کانون اشاره کرد و اظهار داشت: ثبت نام دانش‌آموزان برای حضور در کلاس‌های کانون به اتمام رسیده و کلاس‌های ویژه آن آغاز شده است.

وی ادامه داد: همچنین ظرفیت کلاس‌های ویژه برای اعضای ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان تکمیل شده است.

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه در بخش‌های هنری، فرهنگی و ادبی کانون توسعه کتابخانه الکترونیکی و مسابقات رضوی برگزار می‌شود، افزود: اعضای ثابت کانون می‌توانند در مسابقات مختلف رضوی شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسابقات رضوی کانون‌ به مسائل مربوط به زیارت و شخصیت امام رضا (ع) اشاره دارد، تصریح کرد: داستان نویسی، نقاشی، خاطرات زیارت و اتفاق‌های مربوط به مسائل رضوی از برنامه‌های این مسابقات است.

قمری نژاد با بیان اینکه نمایشگاه فرهنگی رضوی در کانون پرورش فکری زنجان برگزار شده است، اظهار کرد: آثار کودکان و نوجوانان به کانون پرورش فکری تهران ارسال و پس از مرحله داوری به نفرات برتر لوح و جوایزی اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا برنامه‌های تئاتر کانون پررنگ شود، گفت: سه مرکز زنجان، ابهر و خرم‌دره در بخش تئاتر کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند.

معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه تئاتر کانون به دو دسته تئاتر کاغذی و عروسکی تقسیم می‌شود، افزود: پس از مراحل کارشناسی مربی فرهنگی برای انجام تئاتر عروسکی در کانون به فعالیت می‌پردازد.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر فعالیت‌های کانون به بازی‌های علمی و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان ارتباط دارد، ادامه داد: این بازی‌ها کمک به‌سزایی در استعداد‌یابی دانش‌آموزان دارد.

قمری نژاد با اشاره به اینکه در مناسبت‌های مختلف فضاسازی مناسب در کانون انجام می‌شود، تصریح کرد: کانون فعالیت‌های عمده‌ای در سوگواری و اعیاد مختلفی که در تقویم کشورمان جا دارد، انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه عمده‌ترین فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به برنامه‌های دینی و مذهبی اختصاص دارد، خاطر نشان کرد: در طول سال برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با مسائل دینی نمایشگاه و مسابقات مختلفی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + 4 =