خان محمدی در آستانه روز صنعت و معدن: صنعت به یک جراحی عمیق نیاز دارد

ابهر آنلاین: عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس مشکلات صنایع کشور را چندگانه میداند که برای حل همه آنها باید ورود کرد، ایشان  ضرورت یک جراحی عمیق در صنعت کشور را اجتناب ناپذیر میدانند.

محمد رضا خانمحمدی خرمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به روز دهم تیرماه روز صنعت و معدن تصریح کرد: برگزاری نشست های موردی در رابطه با صنعت دال بر این است که یا به مشکلات صنعت اضافه شود یا اینکه هدف از این نشست ها خروج از حالت عادی و ارتقاء صنعت است.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درحال حاضر هدف از این نشست در این دهه برای صنعت ورود یک شوک مثبت به صنعت است، افزود: اما این که در این راستا موفقیت حاصل می شود یا خیر بحث دیگری است.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بازخوانی یکی از وعده هایی که در سال گذشته  برای صنعت داده شد، گفت: تامین سرمایه در گردش صنایع از محل صندوق توسعه ملی یکی از وعده هایی که بود که در سال گذشته داده شد و در ابتدا قرار بود ۱۲هزار میلیارد تومان دراختیار این بخش قرار گیرد، سپس این میزان به ۶ هزار میلیارد تومان کاهش یافت که در نهایت تنها ۶۰۰ میلیارد تومان به صنایع اختصاص یافت و باید گفت سرمایه در گردش صنعت در سال ۹۱ تامین نشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: در آستانه  روز صنعت و معدن توصیه من به مسئولان اجرایی کشور این است که با صنعتگر دوستانه صحبت کنند؛ به طوری که اشکالات علمی، هزینه ای و برون رفت از شرایط خاص را به صاحبان صنایعی که بهره وری مناسب ندارند  گوشزد کنند؛ از طرفی در  روز صنعتگر کمک کنند چرخ صنعت بچرخد به طوری که در بازه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت صنعت ما باید به روز شود.

اگر صنایع به بانک مرکزی هم تبدیل شوند ۱۰ سال دیگر حال و روز خوشی ندارند

وی با بیان اینکه اگر صنعت از نظر تکنولوژی و فناوری های روز در مرز دانش جهانی قرار نگیرد حتی اگر همه واحدهای صنعتی کشور در قالب تامین سرمایه در گردش به بانک مرکزی تبدیل شوند ۱۰ سال آینده روز خوشی نخواهند داشت.

خانمحمدی خرمی تاکید کرد: اگر صنعت را جراحی نکنیم و این بدخیمی را از صنعت برنداریم سرمایه در گردش تنها یک درمان مقطعی برای صنعت خواهد بود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: مشکلات صنایع چندگانه است و تا زمانی که به همه مشکلات صنایع ورود نکنیم صنایع پیشرفت ندارند.

وی با اشاره به اینکه فقط تصور نشود که مشکل صنایع سرمایه در گردش است تصریح کرد: علاوه بر سرمایه در گردش یکی دیگر از مشکلات صنعت این است که از تکنولوژی روز استفاده نمی کنند و در این شرایط هزینه ورودی با درآمد خروجی تطابق ندارد که نیاز به راهکارهای جدی دارد.

صنایع را باید به ۱۰ دهک تقسیم کنیم

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: علاوه بر تامین سرمایه در گردش، باید صنایع را به ۱۰ دهک تقسیم کنیم تا به تدریج صنعت را جراحی کنیم به طوری که در مرحله اول دهک اول که بیشترین عقب ماندگی از تکنولوژی و علم روز را دارد ترمیم شود و سایت های جدید با فناوری روز را جایگزین سایت های قدیم کنیم تا یک آرایه جدید در صنایع ایجاد کنیم.

منبع: خانه ملت- خبرگزاری مجلس شورای اسلامی

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه − سه =