در مجمع عمومی عادی مینو تصویب شد: «شرکت صنعتی مینو» ۸۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم می‌دهد

در مجمع عمومی عادی مینو تصویب شد: «صنعتی مینو (خرمدره)» 800 ریال سود نقدی به ازای هر سهم می‌دهد

ابهر آنلاین: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنعتی مینو پرداخت مبلغ ۸۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم سال ۹۱ را تصویب کرد.

به گزارش روابط عمومی گروه مینو به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد مورخ ۱۹ خردادماه، در این مجمع که با حضور بیش از ۹۸ درصد سهامداران برگزار شد صورت های مالی شرکت به تصویب رسید.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنعتی مینو (خرمدره) به ریاست آقای دکتر رمضان، نظارت آقای ابراهیمی و خانم الماسی و دبیری قدری برگزار شد. در پایان جلسه مهندس قدری، مدیرعامل صنعتی مینو(خرمدره) علاوه بر ارایه عملکرد سال ۹۱ شرکت، به سوالات سهام داران پاسخ داد.

پیام هیات مدیره
هیات مدیره شرکت صنعتی مینو (خرمدره) پیشرفت و تحقق برنامه‌های خود را مرهون تلاش، اندیشه و مشارکت کلیه کارگران، کارمندان، مدیران و دعای خیر آزادگان معزز و سرافراز می‌داند و خود را امانتدار سهامداران محترم دانسته و به منظور صیانت و ارتقای منافع ایشان وظیفه خود می‌داند که از انجام هیچ تلاشی دریغ نورزد از طرف دیگر رضایتمندی مشتریان را برای خود یک اصل دانسته و با تکیه بر شعار مشتری‌محوری، همواره جهت نیل به اصل ارتقای کیفی و حفظ سلامت مصرف‌کنندگان تلاش داشته و این شعار راهبردی را نصب‌العین خود قرار داده است.
هیات مدیره با اعتقادی راسخ به روند پویا و موفقیت‌آمیز شرکت بر خود وظیفه می‌داند تا با برقراری یک نظام پایدار با ارتقای کیفی و کمی تولیدات، ضمن حفظ اعتماد مصرف‌کنندگان با حصول سود مناسب هدف رضایتمندی سهامداران عزیز را نیز محقق سازد.

تاریخچه شرکت
شرکت سهامی عام صنعتی مینو (خرمدره) براساس صورتجلسه مجمع عمومی موسسین در تاریخ ۱۳۵۱/۴/۲۱ تحت شماره ۱۵۸۰۸ در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و در تاریخ ۱۳۷۲/۶/۲ بر اساس مجمع عمومی فوق‌العاده ۱۳۱۷/۲/۱۷تحت شماره ۳۶۹ در دفتر ثبت شرکت‌های داخلی ابهر به ثبت رسید و با توجه به تفکیک اداره ثبت شرکت‌های شهرستان ابهر از خرمدره نهایتا در تاریخ ۱۳۸۰/۴/۲۶ تحت شماره ۱۷ در اداره ثبت شرکت‌های شهرستان خرمدره به ثبت رسید. شرکت در سال ۱۳۷۳ به شرکت سهامی عام تبدیل شده است. در حال حاضر شرکت سهامی عام صنعتی مینو )خرمدره) جزو واحدهای تجاری فرعی شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان است.
مرکز اصلی شرکت و کارخانه در کیلومتر ۸۵ جاده قزوین – زنجان در شهر خرمدره واقع است.

در زمان شروع به کار و راه‌اندازی کارخانه مینو، منطقه از یک بافت کاملا کشاورزی و دامپروری برخوردار بوده که ایجاد کارخانه اثرات عمیقی در وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و صنعتی منطقه به وجود آورده است، به نحوی که در حال حاضر علاوه بر گسترش کشاورزی، صنعت نیز رشد بسیاری داشته و هم‌اکنون قریب به ۸۰ واحد صنعتی در زمینه‌های مختلف از جمله صنایع نساجی و شیمیایی و تولید ظروف چینی، دوچرخه، تولید فرش ماشینی، ریخته‌گری و تولید فیلم BOPP و غیره مشغول به کار می‌باشند.

با توجه به اینکه عمده‌ترین نیاز صنایع تولیدی کیک و بیسکویت، آرد بوده و کیفیت آرد مصرفی نیز تاثیر حیاتی در کیفیت محصول نهایی دارد. بنابراین جهت حصول این اهداف، مدیریت وقت شرکت صنعتی مینو (خرمدره)، کارخانه فرآیند گندم و تولید آرد را در محل شرکت صنعتی مینو (خرمدره) تاسیس نمود. این مهم از سال ۱۳۶۹ آغاز و نهایتا در سال ۱۳۷۰ بهره‌برداری از کارخانه آرد آغاز گردید. کل خطوط تولیدی و تجهیزات کارخانه آرد از شرکت بولر میاگ آلمان (از بهترین و پرسابقه‌ترین شرکت‌های فعال دنیا در زمینه صنعت آرد) خریداری شده است.  هدف از فعالیت مجدد کارخانه آرد ابتدا تامین انواع آرد و سبوس موردنیاز شرکت صنعتی مینو (خرمدره) و سپس تامین آرد موردنیاز شرکت‌های تابعه گروه می‌باشد که در صورت مازاد بودن تولیدات نیز فروش به دیگر واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده است.

کارخانه آرد مینو در انتهای ضلع شمالی شرکت مینو خرمدره با وسعت ۲ هکتار و سطح زیر بنای ۶ هزار مترمربع شامل سالن تولید و کارگاه‌های جانبی با ظرفیت اسمی ۲۵۰ تن و ظرفیت عملی ۲۲۰ تن در روز بنا گردیده است. ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در تعداد ۲۰ عدد سیلو شامل ۲۰۰۰ تن بوده که البته با فضاسازی انجام شده در محوطه کارخانه آرد،ظرفیت ذخیره‌سازی به ۱۰٫۰۰۰ تن افزایش یافته است.

تعداد ۷ سیلو با ظرفیت ۷۰۰ تن آرد نیز جهت ذخیره‌سازی آرد، در نظر گرفته شده است، تعداد ۲ سیلو نیز با ظرفیت ۱۰۰ تن برای ذخیره‌سازی سبوس موجود می‌باشد. کارخانه آرد مینو قابلیت تولید انواع آردها با مصارف صنعتی (بیسکویت، ویفر، کیک و کلوچه، قنادی، ماکارونی و …) و انواع آرد خبازی و نانوایی را دارا می باشد.

لازم به ذکر است که در سال ۱۳۹۱ از کل ظرفیت عملی کارخانه آرد ۹۵ درصد استفاده و تامین آرد شرکت‌های گروه از طریق کارخانه آرد صنعتی مینو (خرمدره) انجام شده است. همزمان با ایجاد ساختمان‌های واحدهای تولیدی و اداری در مجاورت کارخانه حدودا ۱۱۷٫۰۰۰ مترمربع از زمین‌های شرکت به خانه‌های سازمانی اختصاص یافته که زیربنای ساختمان‌های مسکونی و رفاهی آن شامل سینما، مهمانسرا، فروشگاه، سالن ورزشی و نانوایی قریب ۱۵٫۰۰۰ مترمربع است.

فعالیت اصلی شرکت
موضوع اصلی عمدتا در زمینه‌های تولید انواع مواد و محصولات غذایی و بهداشتی و لوازم بسته‌بندی، واردات و خرید مواد اولیه، لوازم بسته‌بندی و ابزار و لوازم موردنیاز و فروش آنها در داخل و صادرات محصولات تولیدی، واردات و خرید و یا اجاره ماشین‌آلات و لوازم و ابزار کار از خارج و یا داخل کشور، مشارکت در سایر شرکت‌ها از طریق تاسیس یا تعهد سهام شرکت‌های جدید یا خرید یا تعهد سهام شرکت‌های موجود و انجام کلیه عملیات و معاملات مالی و تجاری صنعتی که به طور مستقیم و غیرمستقیم به تمام و یا هر یک از موضوعات مشروحه فوق مربوط باشد.

استراتژی‌های شرکت
– استراتژی رشد و توسعه پایدار از طریق خلاقیت و نوآوری در کلیه فعالیت‌ها اعم از روش‌های جدید انجام امور تولید، توسعه محصولات جدید و ارائه آن به مصرف‌کنندگان در اقصی نقاط کشور
– استراتژی استمرار در حفظ و ارتقای موضوع کیفیت و مرغوبیت تولید محصولات
– استراتژی مدیریت هزینه‌ها و کاهش بهای تمام شده محصولات

بیان برنامه‌ها و چشم‌انداز وضعیت شرکت برای سال مالی آتی
با عنایت به شرایط محیط پیش رو، همچنین سپری کردن دوران عبور از مرحله تحول اقتصادی در کشور، فرصت‌های جدید نیز پیش روی برخی از بنگاه‌های اقتصادی قرار خواهد گرفت، با عنایت به موضوع فوق شرکت در برخی از فعالیت‌ها و استراتژی‌های توسعه‌ای که متضمن رشد و بقای پایدار خواهد بود را در دستور کار قرار داده است. از این رو سرمایه‌گذاری بلندمدت در خطوط اسنک و بیسکویت در سال ۱۳۹۲ با هدف حفظ و استمرار جایگاه رهبری بازار همچنین افزایش ۱۵درصد ظرفیت تولید از محل سایر خطوط فعلی تولید با رویکرد سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت با نرخ بازده بالا را مورد توجه ویژه قرار خواهد داد.

اطلاعات طرح‌های توسعه شرکت
افشای اطلاعات مربوط به طرح‌ها و پروژه‌های عمده توسعه شرکت شامل:
۱- پروژه توسعه و تنوع محصول بیسکویت
۲- پروژه افزایش ظرفیت و تنوع محصول ویفر
۳- پروژه افزایش ظرفیت تنوع محصول کیک
۴- پروژه توسعه افزایش ظرفیت و توسعه محصولات انواع تافی و آبنبات
۵- پروژه توسعه و افزایش ظرفیت اسنک
۶- پروژه تنوع و توسعه ظرفیت خط پای کیک
۷- پروژه ساخت سیلوی ۳۰٫۰۰۰ تنی کارخانه آرد (در مرحله عقد قرارداد)
۸- احداث فروشگاه در درب کارخانه به منظور عرضه مستقیم محصولات

تاثیر تکمیل این پروژه‌ها بر عملکرد شرکت
۱- دستیابی به رتبه اول بازار در برخی از محصولات موردنظر
۲- کاهش نقطه سربسر محصولات
۳- افزایش بهره‌وری عوامل تولید
۴- دستیابی و پاسخگویی به نیازهای جدید بازار.

منبع :روابط عمومی گروه مینو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 13 =