۳۰ درصد مدال‌های ورزشی و علمی به جوانان مازندرانی تعلق دارد

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی صبح پنجشنبه در نشست با جمعی از جوانان با اشاره نقش محوری جوانان در پیشرفت اساسی کشور خواستار حضور فعال جوانان شایسته مازندرانی در روند توسعه این استان شد.

وی گفت: روزی جوانان ما با فتح خرمشهرها سبب فخر و عزت ایرانیان می‌شدند اما امروز با فتح قله‌های علمی و ورزشی افتخار آفرینی می‌کنند.

سلگی با اشاره به هجمه فرهنگی دشمنان علیه جوانان کشورمان افزود: دشمن با تغییر تاکتیک از فتح سرزمین و خرمشهرها به فتح قلوب جوانان و تغییر ذائقه فکری و فرهنگی آنان روی آورد که به لطف خدا و هوشیاری جوانان این سرزمین در این نبرد هم ناکام خواهد ماند.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر توانایی و تعهد ستودنی جوانان این استان در عرصه‌های مختلف یادآور شد: جوانان دیار علویان در همه حوزه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی می‌درخشند.

سلگی اظهار کرد: جوانان شایسته مازندرانی ۳۰ درصد مدال‌های میادین ورزشی، علمی و اقتصادی کشور را از آن خود می‌کنند که بیانگر خلاقیت و توانمندی آنان است.

وی با اشاره به کسب اولین مدال طلای المپیک کشور توسط جهان پهلوان حبیبی از دیار مازندران افزود: اُنس جوانان با ورزش پهلوانی تصادفی نیست و ریشه در فرهنگ تاریخی وشیعی دارد.

سلگی، خدمت به ورزش مازندران را خدمت به ورزش کشور دانست وافزود: دیار علویان مملو از استعدادهای خلاق و پویا در عرصه‌های مختلف بویژه ورزش است که باید کشف و معرفی شوند.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر لزوم توجه به فرهنگ خانواده با ترویج ازدواج آسان افزود: دستورالعمل نحوه اقدام در زمینه ازدواج آسان به فرمانداران استان ابلاغ شده است.

‏وی اظهار کرد: با هدف ترویج ازدواج و حمایت از طرح جوانی جمعیت همه ظرفیت‌های اداری مثل تالارها و..‌. به صورت رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار خواهد گرفت.

سلگی ادامه داد: طی سال گدشته ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به زوج‌های مازندرانی پرداخت شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش − شش =