معادن البرز شرقی ۳هزار کارگر دارد/ طرح توسعه در دستور کار

بابک براتی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه شرکت البرز شرقی کنسانتره زغال سنگ ذوب آهن اصفهان را تأمین می‌کند، بیان کرد: ماهانه ۱۲ تا ۱۵ هزار تن زغال خام از معادن شرکت در استان‌های سمنان و گلستان استخراج می‌شود.

وی با بیان اینکه البرز شرقی سالانه ۴۰ هزار تن زغال سنگ خام را استخراج و پس از زغال‌شویی به ۲۲ الی ۲۳ هزار تن کنسانتره تبدیل می‌کند، ابراز کرد: کنسانتره برای ذوب آهن اصفهان بدل به خوراک کوره خواهد شد.

مدیرعامل البرز شرقی با بیان اینکه سه هزار کارگر در معادن شرکت مشغول به کار هستند، ابراز کرد: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به خصوص با ورود به مقوله فرآوری به ما کمک کنند تا هم کیفیت تولید و هم اشتغال بهتری را در شرکت شاهد باشیم که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

براتی با بیان اینکه در طول دو سال گذشته حادثه خاصی در معادن البرز شرقی رخ نداده و این نشان می‌دهد که شرکت برای ارتقای ایمنی کارگران خود اقدامات خوبی را صورت داده است، تاکید داشت: نظارت بر عملکرد کارگران به دقت مورد توجه مسئولان شرکت است.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه عمر معادن استان‌های سمنان و گلستان بسیار زیاد است، و تقریباً باید گفت تولیدات معادن رویی به تدریج و تا بازه زمانی شش ساله دیگر به اتمام می‌رسد، به دنبال طرح توسعه هستیم، گفت: البرز شرقی به دنبال توسعه در لایه‌های زیرین استحصال زغال سنگ است.

مدیرعامل البرز شرقی به اجرای طرح توسعه اشاره کرد و بیان داشت: طرح توسعه شرکت البرز شرقی در سه مرحله به اجرا در خواهد آمد و به شرکت این اجازه را می‌دهد که ۲۰ سال دیگر از معادن خود استفاده کند.

براتی با بیان اینکه مراحل سرمایه گذاری طرح توسعه معادن البرز شرقی در سه مقطع شامل کوتاه مدت به میزان دو سال میان مدت به میزان پنج سال و دراز مدت به میزان هفت سال به اجرا در خواهد آمد، ابراز کرد: منابع سرمایه گذاری این طرح توسعه نیز دیده شده است.

وی با بیان اینکه از دهه ۵۰ خورشیدی در طزره باطله‌های زغال سنگ باقی مانده و لذا احیای این زغال‌ها نیز در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: یک زغال شویی پیشرفته در مسیر فرآوری زغال‌های باقی مانده در دستور کار شرکت قرار دارد.

مدیرعامل البرز شرقی با بیان اینکه در این زغال شویی جدید همچنین مسائل زیست محیطی و آلودگی‌های نیز به شدت کاهش یافته و حتی محیط زیست طی بازه پنج ساله پاکسازی می‌شود، گفت: ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن زغال واردات زغال سنگ در کشورمان صورت می‌گیرد لذا شرکت تلاش خود را برای جلوگیری از ارزبری صورت می‌دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − یک =