پایانه مسافربری در شهرستان‌های استان زنجان راه اندازی می‌شود

حمید سلمانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان زنجان دارای هشت شهرستان است که سه پایانه مسافربری رسمی در ابهر، زنجان و خدابنده فعال است.
وی یادآوری کرد: احداث پایانه مسافری در شهرستان‌های فاقد پایانه مسافربری از جمله نیازهای ضروری در استان است.
رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان زنجان گفت: به منظور متمرکز و قانونمند کردن فعالیت شرکت‌ها و ناوگان مسافری، جلوگیری از سردرگمی رانندگان و مسافران و ترغیب ناوگان مسافربری برای فعالیت در شهرستان ها، احداث پایانه مسافربری ضروری است.
سلمانیان اظهار داشت: جلوگیری از فعالیت غیرقانونی سواری های پلاک سفید و ایجاد رضایت رانندگان و مسافران از دیگر ضرورت های احداث پایانه های حمل و نقل مسافری است.
وی خاطرنشان کرد: از طریق مکاتبه با استانداری، فرمانداران شهرستان های مربوطه و شهرداران در حال پیگیری احداث پایانه های مسافربری درشهرستان های ماهنشان، ایجرود و طارم هستیم.
رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان زنجان، به تشدید کنترل و نظارت بیشتر بر ناوگان اتوبوسی برای سفرهای تابستانی اشاره کرد و گفت: ارتقا و توجه به ایمنی حمل و نقل عمومی از جمله اولویت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است و سالانه با آغاز فصل تابستان شیوه نامه مربوط به آن به استانها ارسال می شود.
سلمانیان افزود: در استان زنجان نیز طرح تشدید کنترل و نظارت بیشتر برناوگان اتوبوسی با برگزاری جلسات مکرر با انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی بخش حمل ونقل مسافر و همکاری پلیس راه با تمام ظرفیت اجرا می شود.
وی ادامه داد: ناوگان اتوبوسی استان ملزم به دریافت معاینه فنی بوده و روزانه قبل از انجام سفر به وسیله مدیران فنی شرکت های حمل و نقل کنترل می شوند.
رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان زنجان گفت: مسافران در صورت داشتن هرگونه مشکل در طول سفر و یا مشاهده تخلف از سوی راننده می توانند به نمایندگان اداره کل مستقر در پایانه های مسافربری استان مراجعه و یا با سامانه ۱۴۱ ارتباط برقرار کرده و مورد را جهت رسیدگی گزارش دهند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان ۸۲۰ دستگاه ناوگان حمل ‌و نقل مسافربری با عمر متوسط ۱۲ سال دارد و یک‌هزار و۶۳۸ نفر راننده حرفه‌ای در این بخش فعالیت می کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 10 =